OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdragsbeskrivning:
Som löneadministratör arbetar du främst med att:
Självständigt sköta hela löneprocessen
Löpande löneadministrativa arbetsuppgifter
Agera rådgivare kring lönefrågor gentemot medarbetare och chefer
Du ingår i ett team av 9 personer innefattande lönespecialister, processutvecklare och systemförvaltare och chef för HR Service Center. Dina arbetsuppgifter varierar mellan det dagliga operativa och det mer långsiktiga utvecklingen inom personaladministrativa processer kopplat till administration, system såsom HR- och lönesystem, samt förberedande lönebearbetning.
Erfarenhet
För tjänsten krävs gymnasial utbildning inriktning inom ekonomi/löneadministration eller annan utbildning som bedöms likvärdig.
Erfarenhet av att möta både chefer och medarbetare i olika personalrelaterade situationer och supporter i olika kanaler så som mail, telefon, sociala medier men även virtuella och fysiska möten.
Van systemanvändare av lönesystem, e-signeringssystem samt Officepaketet.
Skallkrav
Flerårig erfarenhet av lönearbete och lönesystem.
Svenska och engelska i tal och skrift.
Egenskaper
Som person är det av stor vikt att du är strukturerad, uppmärksam på detaljer, lösningsorienterad samt ger en god service. Du är lyhörd och har en förmåga att sätta dig in i verksamhetens behov och förutsättningar.
Du är van vid att arbeta självständigt och har förmågan att prioritera, driva och slutföra uppdrag på ett systematiskt sätt. Du måste även ha mycket god samarbetsförmåga och är duktig på att skapa förtroendefulla relationer med så väl interna team, funktioner och samarbetspartner som externa.