OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten HR Arbetsgivarfrågor utför och tillhandahåller tjänster inom lön-, anställnings- och pensionsadministration samt arbetsrättslig rådgivning och systemförvaltning.
Enheten tillhör Regionledingskontoret inom Region Östergötland. Vi söker nu en ny kollega till vår löneenhet.
Arbetsbeskrivning
Som löneadministratör arbetar du i ett löneteam med gemensamt ansvar för registrering, kontroller och stöd till regionens verksamheter. Du ska vara ett professionellt stöd i lönefrågor, ge kvalificerad service och samtidigt ha en controllerfunktion gentemot de verksamheter där du hanterar löner. I din controllerfunktion har du i uppdrag att se till att lagar och avtal, samt regionens riktlinjer efterföljs. Du kommer även fördjupa dig inom något löneområde inom vilket du får ett utökat ansvar att arbeta med rutiner, dokumentation och utveckling.
Utbildning och erfarenhet
Du har treårig gymnasieutbildning samt eftergymnasial yrkesutbildning inom löneområdet. Du har erfarenhet av arbete med löneadministration eller liknande arbetsuppgifter. Du har god kännedom om kollektivavtal, gärna från region/kommun och det är meriterande om du har arbetat i Heroma.
Då du kommer att arbeta med både skriftlig och muntlig information samt rådgivning till chefer och medarbetare inom organisationen är det viktigt att du har goda språkkunskaper i svenska, både vad gäller tal och skrift. Du behöver ha goda datorkunskaper och vana att hantera olika system.
Personliga egenskaper
Som person har du lätt för att anpassa dig och förmåga att se möjligheter i förändringar. I och med att du kommer att arbeta i team, och i ditt arbete ha interna och externa kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad och har mycket god samarbetsförmåga.
Du skapar förtroende och kommunicerar på ett positivt och tydligt sätt, säkerställer att budskap nått fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du kan självständigt tolka komplicerade bestämmelser och omsätta det i tydlig rådgivning. Du tar ansvar för dina uppgifter, driver dem vidare och anstränger dig för att leverera lösningar.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.