OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läkemedelsverket är en kunskapsintensiv myndighet som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter i en spännande och lärorik miljö. Vi verkar för att läkemedel och övriga produkter inom vårt ansvarsområde är säkra, effektiva och av god kvalitet. Vi bidrar till en bättre folk- och djurhälsa och till utvecklingen av hälso- och sjukvården, den medicinska forskningen och industrin i Sverige och Europa. Vi som arbetar på Läkemedelsverket är stolta över det viktiga uppdrag vi har, och vår arbetsmiljö präglas av generositet, kunskapsspridning och ständigt lärande i vardagen.Vår verksamhet
Vi på Läkemedelsverkets HR-enhet har ett roligt och stimulerande arbete, eftersom vi är del av en utvecklingsinriktad myndighet där det händer mycket. HR-enheten har ett strategiskt uppdrag att samordna den övergripande arbetsgivarpolitiken, i syfte att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi arbetar även operativt genom att vara ett löpande stöd till chefer och medarbetare i frågor som bland annat handlar om kompetensförsörjning, arbetsrätt, rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering och löneadministration.
Vi har ett teambaserat arbetssätt, strukturerat utifrån de olika HR-processerna, där vi tillsammans hjälps åt i vardagen för att ge bästa möjliga stöd till verksamheten. Samtidigt skapar vi genom detta arbetssätt möjligheter till en enhetlig personalpolitik och ständig utveckling av HR-processerna. Enheten leds av en HR-chef och består i övrigt av en löne- och förhandlingschef, sex HR-partners samt fyra HR- och lönehandläggare/löneadministratörer. Vi har en arbetsmiljö som stimulerar till engagemang och lärande och ligger just nu i startgroparna för flera nya digitaliseringsprojekt.
Dina arbetsuppgifter
Lönehanteringen på Läkemedelsverkets HR-enhet är, liksom allt vårt arbete, uppbyggt kring samarbete i team, och du kommer att arbeta nära både övriga löneadministratörer, HR-partners och övriga kollegor. I rollen som löneadministratör arbetar du huvudsakligen med löneadministration och löneutbetalningar i lönesystemet Primula. Du registrerar och kontrollerar löneunderlag och har hand om hela kedjan från inregistrering till löneutbetalning. Vi månar om en hög servicenivå gentemot verksamheten, och arbetssättet utgår ifrån att du som löneadministratör aktivt eftersöker information för att säkerställa korrekta löner. I arbetsuppgifterna ingår även stöd till chefer och medarbetare i avtalsfrågor samt frågor kopplat till vårt egenrapporteringssystem för ledigheter, tillägg, reseräkningar och liknande. Rollen som löneadministratör innefattar även personaladministration såsom att skriva anställningsbeslut, att administrera pensionsärenden, samt att ta fram rapporter och statistik. Du kommer också att vara engagerad i introduktionsutbildningar för våra medarbetare och chefer när det gäller avtals- och löneområdet.
Din bakgrund
Vi söker dig som har flerårig, bred erfarenhet av löne- och personaladministration med arbetsuppgifter motsvarande de ovan beskrivna. Du har gymnasieutbildning, gärna kompletterad med yrkeshögskolehögskoleexamen som lönespecialist eller motsvarande. Du är kunnig inom arbetstids- och lönefrågor samt är van att tolka och tillämpa lagar och kollektivavtal. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönesystemet Primula och tidigare har arbetat på myndighet. Arbetet förutsätter god erfarenhet av att arbeta i och lära sig olika system, såsom MS Office, diariesystem och ärendehanteringssystem. Du behöver även kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.
Dina personliga egenskaper
I rollen som löneadministratör har du daglig kontakt med våra chefer och medarbetare och är också del av ett aktivt teamarbete inom HR-enheten. Detta gör att du behöver vara en öppen, engagerad och serviceinriktad person med god förmåga att samarbeta med andra. Du agerar med hög integritet, är pedagogisk och kommunikativ. Arbetsuppgifterna kräver noggrannhet och god administrativ förmåga samt att du självständigt strukturerar, planerar och prioriterar bland dina arbetsuppgifter i vardagen, i dialog med kollegorna. Du är nyfiken, hittar effektiviseringsmöjligheter och vill vara del av de många förbättrings- och utvecklingsprojekt vi tillsammans driver på HR-enheten och Läkemedelsverket. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag: 2023-02-06
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Enhet: HR-enheten
Diarienummer: 2.4.1-2023-003282
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund.
Goda förutsättningar för balans i livet är viktigt för oss och vi tillämpar flextid och förmånliga villkor gällande bland annat semester. För att främja ett hållbart arbetsliv erbjuder vi friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvård på arbetstid. I den mån arbetsuppgifterna tillåter kan det finnas möjlighet att delvis arbeta på distans efter överenskommelse med chef.
Läkemedelsverket är beredskapsmyndighet, vilket innebär att vi genomför vissa bakgrundskontroller i samband med rekryteringar. Du kommer vid en eventuell intervju att behöva styrka din identitet samt uppvisa examensbevis och relevanta intyg.
Kontakt
Du är välkommen att kontakta HR-chef Stefan Sylvén eller löneadministratör Maria Nyman. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Emelie Larsson, Saco och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@lakemedelsverket.se.
Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.