OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Boliden söker Löneadministratör till HR-avdelningen
Är du serviceinriktad och tycker det är roligt med löneadministration och nya system? Då vill vi veta mer om dig, ansök nu!
Arbetsuppgifter
Som löneadministratör ansvarar du för att säkerställa den löpande löneutbetalningen. Utöver det dagliga arbetet inom avdelningen samarbetar du nära chefer och medarbetare, och finns där som en stödfunktion när det kommer till lönehanteringen.
Hos oss på lönekontoret är vi idag 9 personer som gör utbetalning av löner till anställda i Sverige inom Boliden Bergsöe AB, Boliden Commercial AB och Boliden Mineral AB.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med Boliden som stationeringsort. Ibland håller vi interna utbildningar och då får du möjlighet att resa till Bolidens olika verksamhetsorter.
Erfarenhet och kvalifikationer
Vi ser fram emot att jobba med dig som har något års erfarenhet av arbete inom löneadministration. Du är systemintresserad och vill vara med på vår spännande resa framåt nu när vi ska byta lönesystem!
Vi söker dig som är positiv, flexibel och serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt och ser även samarbete som en självklarhet. Som person är du nyfiken och kreativ och gillar när det händer saker. Samtidigt har du god struktur, planerings- och genomförandeförmåga.
Du har gymnasieutbildning, gärna kompletterat med vidareutbildning inom löneadministration, lönekonsult, löneekonom eller annan relevant inriktning. Du behöver kunna uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska och engelska. Du har B-körkort.
Varmt välkommen med din ansökan
Ansök nu med några få klick och ditt CV fram till söndag den 5 februari 2023. Då urval och intervjuer kan ske löpande, ser vi gärna att du visar ditt intresse och skickar in din ansökan till oss så snart som möjligt. Frågor angående din ansökan besvaras av Charlotte Lindkvist, Talent Acquisition Partner, 0910-77 33 03.
Vi erbjuder dig
Boliden är en etablerad arbetsgivare med kollektivavtal och tjänstepension. Vi erbjuder förmåner som flexibla arbetsvillkor, möjlighet till kompetensutveckling, många olika karriärvägar, frisk- och sjukvård. Jobba med oss i en innovativ miljö med mycket kompetens och en företagskultur som kännetecknas av omsorg, mod och ansvar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Corporate IT Manager Thomas Niemi
0910-77 40 80
Driftchef Corporate IT Lars-Gunnar Marklund
0910-77 43 20
Patrik Olsson
0910-70 5121
Ola Nordberg
0910-77 4578
Lena Andersson
0910-77 4332
Tommy Öhman
0910-70 5152
Greger Spetz
0910-70 5792
Thomas Theolin
0910-70 5153
Avdelningschef Processteknik Andreas Berggren
Avdelningschef Geofysik Kirsi McGimpsey
0910-77 40 49