OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbeskrivning:
Som löneadministratör kommer du att ansvara för hela löneprocessen. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att:
- Administrera löner enligt gällande lagar, avtal och kollektivavtal för både tjänstemän och kollektivanställda, totalt ca 70 medarbetare.
- Kontroll av tidrapportering.
- Ta fram statistik och sammanställa uppgifter gällande exempelvis sjukfrånvaro, personalomsättning och personalkostnader.
- Semesterlöner
- Traktamenten, reseräkningar, provision och andra utlägg
- Bilförmån
- Vara ett stöd i lönefrågor internt/externt (chefer, medarbetare och externa aktörer såsom exempelvis Försäkringskassan och Skatteverket)
- Diverse administrativa arbetsuppgifter
Bakgrund:
Du som söker bör ha några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter samt en utbildning inom lön. Du trivs att arbeta självständigt. För att snabbt komma in i arbetet ser vi gärna att du har arbetat i något lönesystem sedan tidigare. Vi använder idag Visma lön. Det är meriterande men inget krav om du arbetat med Byggavtalet både kollektiv och tjänsteman.
Arbetstiden är förlagd under kontorstid, måndag-fredag med utgångspunkt på vårt kontor i Malmö.