OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi skapar prisbelönad arkitektur som bidrar till förbättrad livskvalitet. Med en sund nyfikenhet för kundens verksamhet tar vi arkitektoniska grepp som skapar rum för bättre liv. I det stora och i det lilla. Tillsammans är vi 500 medarbetare med en unik spetskompetens som spänner över arkitekturens alla områden – från omfattande stadsutvecklingsprojekt till produktdesign. Med hållbarhet väl förankrat i vårt DNA och med hög innovationstakt ska arkitekturen utgöra premisserna för vad en bra plats ska vara – idag och imorgon. Vill du vara med och bidra till arkitektur som gör skillnad?
I rollen som löneadministratör kommer du att hantera lön för ca 170 tjänstemän med kontakt och löpande support mot chefer och medarbetare. Du får möjlighet att själv utforma rollen, arbetssättet och rutinerna. Du har tillgång till ett professionellt nätverk över landsgränserna och kompetenta kollegor inom hela LINK-koncernen.
Arbetsuppgifterna är normalt förekommande löneadministrativa uppgifter som att säkerställa korrekta tidrapporter, löne- och semesterberäkningar, frånvarostatistik, pensioner, rapportering, on/off boarding av medarbetare och löpande uppdatering av informationen i vårt tidrapportering system Maconomy och lönesystem Agda.
Du har eftergymnasial utbildning inom lön eller likvärdig erfarenhet. Som person är du nyfiken, driven, strukturerad, noggrann och ansvarsfull. Du är flexibel och lösningsorienterad och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är viktigt att du har hög integritet. Du är en positiv och prestigelös lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra, du kommer att ingå i vår Ekonomiavdelning, som består av ett team om fyra medarbetare.
Vi eftersträvar mångfald och välkomnar alla sökande. Ansök gärna idag då urval sker löpande, dock senast den 31:a mars. Tjänsten är tillsvidare på heltid, med start enligt överenskommelse, 6 månaders provanställning.