OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Löneadministratör
Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 50 miljarder SEK. Med drygt 7 500 medarbetare, över 300 butiker och fyra centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!
Ahlsellandan kännetecknas av affärsmannaskap och kan beskrivas med värdeorden Ansvar, Öppenhet och Enkelhet. Oavsett vilka vi är eller var i organisation vi arbetar hjälper vår värdegrund oss att utveckla Ahlsell och skapa en ännu starkare Ahlsellanda. Ahlsells värdegrund finns med i allt vi gör, den beskriver hur vi arbetar och hur vi förhåller oss till varandra. Vår värdegrund gör det enkelt för våra medarbetare, kunder och leverantörer att förstå hur vi gör affärer.
Ditt uppdrag
Rollen som Löneadministratör är verkligen i utveckling hos oss. Vi är i en övergång från HR plus 6 till SD Worx och kommer i maj att gå live med nya systemet.
Utöver lönearbetet supporterar vi chefer och medarbetare i alla lönefrågor men även i frågor om våra försystem. Vi har nyligen implementerat Quinyx i hela organisationen. Vi arbetar nära våra HRBP kollegor och administrerar avtal, intyg mm runt en anställning. Ahlsell växer och det händer mycket på bred front. Vi ser ständigt över våra processer och rutiner för att hitta ett enklare, effektivare sätt att jobba - utan för den skull tappa den viktiga kontakten med verksamheten.
Du kommer att tillhöra ett härligt team på 12 personer varav fyra administrerar ca 4500 löner. Övriga roller i teamet är bl.a. HR Controller, systemförvaltare. Att ha kul på jobbet är viktigt och här finns det alltid plats för skratt. Hos får du vara med att utveckla lönerollen till något i framkant!
Din bakgrund
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av självständigt lönearbete och som är trygg i din lönekompetens. Vi tror att du har en YH-utbildning inom löneområdet alternativt motsvarade arbetslivserfarenhet. Du har vana från olika system och är tekniskt intresserad.
Vi är i en förändrings resa och du får gärna ha varit med om att byta lönesystem. Du har tidigare erfarenhet av att administrera kollektivanställdas löner, gärna från lager- och E-handelsavtalet. Som person är du positiv, strukturerad, kommunikativ och noggrann. Vidare är du serviceinriktad och uppskattar ett nära teamwork!
Vi erbjuder dig
Vårt fina kontor ligger i Liljeholmen och du har möjlighet till visst hemarbete. Kika gärna in på bilder från kontoret på instagram under kontot barbarasnystart.
Dessutom kan du kolla på vår film om hur det är att jobb hos oss här.
Läs mer om oss på https://www.ahlsell.se/
I denna rekrytering samarbetar vi med Wepartner och Barbara Lidholt. Varmt välkommen med din ansökan och CV. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! Har du frågor gällande tjänsten så tveka inte att kontakta Barbara Lidholt @ barbara.lidholt@wepartner.se och på telefon 076 525 90 47, eller Veronika Andreeva @ veronika.andreeva@wepartner.se och på telefon 0707302230.
Välkommen med din ansökan!