löneadministratör

löneadministratör

Arbetsbeskrivning

OM TJÄNSTEN
Är du en utvecklingsorienterad och serviceinriktad löneadministratör? Har du ett prestigelöst förhållningssätt och uppskattar ett starkt samarbete i ett bolag som värdesätter en balans i livet, då kan det här vara något för dig!


ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör kommer du att jobba processinriktat i ett löneteam där förmågan att samarbeta och ha en teamorienterad inställning är avgörande. Du hanterar löner för både kollektivanställda och tjänstemän. Du kommer bland annat att arbeta med:
I samarbete med teamet jobba med stora delar i löneprocessen.
Utifrån fellistor hantera och korrigera sedvanliga uppgifter kring sjukfrånvaro, ackordsarbete, semester, bilar och traktamenten.
Upprätta arbetsgivarintyg.
Hantera projektanmälan och uppgifter i dessa.
Erbjuda första linjens stöd och support mot koncernens medarbetare och chefer för lönefrågor.
Proaktivt bidra till utveckling/förbättring lönefunktionens processer och rutiner.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som vill vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen av en effektiv och serviceinriktad organisation tillsammans med 15 duktiga kollegor. En spännande period med utveckling av system och processer pågår, där du blir en del av ett team med kompetenta kollegor i en funktion som är välkänd och uppskattad av koncernen.
Vi söker dig som har några års erfarenhet av löneadministration och gärna en eftergymnasial utbildning inom lön. Du har god datavana och det är meriterande om du tidigare arbetat med POL, dock inget krav. Vidare behöver du ha erfarenhet av att hantera stora volymer på ett större företag och trivs i den miljön. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen vill vi att du är driven och naturligt nyfiken, du har förmågan att se lösningar framför eventuella problem.
Som person är du ansvarstagande och en stark lagspelare med positiv attityd och energi. Du är givetvis noggrann och kvalitetsmedveten med ett strukturerat arbetssätt. Då rollen inkluderar att erbjuda första linjens stöd och support mot koncernens medarbetare och chefer, behöver du ha lätt för att kommunicera både skriftligen och muntligen, vara hjälpsam och ha förmåga att leverera god service på hög nivå. Självfallet hanterar du information och frågeställningar inom lön med hög integritet och gott omdöme.


ÖVRIG INFORMATION
Start: Omgående
Inhyrning 6 månader med möjlighet till förlängning
Omfattning: heltid
Placering: Stockholm
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Skicka din ansökan till ansokan@procas.se eller ring 0702644170.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Procas Business Relations AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2023
  • Ansök senast: 19 maj 2023

Postadress

Jakobsbergsgatan 16
STOCKHOLM, 11143

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024