Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Ledigt jobb som lön-och hr administratör

Löneadministratör med hr-administration

Är du en självgående, lösningsfokuserad och flexibel person som drivs av att jobba med löneadministration och människor. Då kan denna tjänsten som löneadministratör passa dig väl. Starten är den i början på maj och pågå tom september med möjlighet till förlängning.



Om tjänsten

Arbetsuppgifterna består främst av personaladministration och löpande uppgifter kopplade till lönecykel, till exempel bevakningslistor, fellistor, frånvaroadministration, skulder, registrering av anställningar och tillägg/avdrag. Du kommer att vara ett stöd för medarbetare och chefer på hela institutionen. Övriga administrativa arbetsuppgifter förekommer regelbundet, bland annat kommer du att hantera inkommande post och telefonsamtal, offentliga handlingar och diarieföring.

Arbetsuppgifter

* Bearbeta och kontrollera löneunderlag
* Ta fram lönelistor
* Ta fram rapporter och statistik
* Redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
* Sammanställa tid- och frånvarorapporter
* Svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet)
* Arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller)

Kompetenskrav

* Gymnasium eller likvärdig utbildning
* Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
* Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* Goda kunskaper i lönesystem (exempelvis Primula eller Heroma)
* Goda kunskaper i ekonomisystem (exepmelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
* Goda kunskaper om kollektivavtal
* Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift



Vem är du

Till rollen som löneadministratör söker vi framför allt dig som är en kommunikativ och positiv person som motiveras av att få jobba med människor och att få ta eget ansvar. Det dagliga arbetet kräver att du är självgående, serviceminded och mycket flexibel i din yrkesroll.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Manpower får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Du blir heltidsanställd av Manpower och uthyrd till vår kund, start omgående eller enligt överenskommelse och du arbetar initialt augusti ut, det kan bli förlängning på uppdraget. Eventuell kortare ledighet kan vara OK, beroende på hur den passar in i verksamheten. Du arbetar 0830-16:30 måndag till fredag, med viss möjlighet till flex.

Sök tjänsten i dag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Ulrika.jigman@manpower.se

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2023
  • Ansök senast: 4 maj 2023

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024