Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Löneadministratör

Vi är ett företag i ständig tillväxt som tillsammans skapar framgångar genom vår nyfikenhet, vår vilja att skapa goda relationer och lyckas som ett team. Delar du våra värderingar och vill växa med oss?

Nu söker vi en löneadministratör till vår löneavdelning i Mölndal, där vi ett gemensamt ansvar för löneadministrationen i Sverige, och på sikt kommer du även arbeta med hela Norden.

Vi är ett gott och prestigelöst team som värderar ödmjukhet och ärlighet högt. Vi hjälper varandra när det behövs, men det är också viktigt att du har förmågan att ta egna initiativ för att driva utvecklingen av vår lönehantering framåt.

Arbetsuppgifter

• Beräkning, lönekörning, reseräkningar, avstämningar till årsskifteshantering, kontrolluppgifter och semesterskulder.
• Service och support till personalen i avtalsfrågor såväl som i system- och regelfrågor.
• HR-administration i frågor som rör pension, försäkring, intyg, statistik, samt tjänstebilar.
• Arbeta fram nya förslag till personalförmåner samt hantera lönerevision och kontrakt för nyanställda.
• Tillsammans arbetar vi även för att utveckla våra processer och rutiner för att vi ska arbeta så effektivt som möjligt.

Kvalifikationer

• Erfarenhet av hela löneprocessen.
• God vana av att tolka olika kollektivavtal såväl som vana av att arbeta med olika system.
• Vana och/eller intresse av att arbeta med olika sorters pensionslösningar, reseräkningar och att bygga lönearter i vårt system.

Vi erbjuder dig

• En fin arbetsplats med härliga kollegor, där alla tar ansvar för att vara nyfikna och arbeta aktivt med mångfald och inkludering.
• Friskvårdsbidrag, massage och gym på kontoret.
• Arbetstider: måndag – fredag kl. 8.00 – 17.00.
• Lön enligt kollektivavtal.
• Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Vi erbjuder dig anställning i en händelserik organisation som jobbar med framtidens teknik och roliga produkter. Här finns stora möjligheter för dig att utvecklas och vi har många exempel på interna karriärer och förflyttningar. Hos oss får du komma till tals, misslyckas och påverka så länge som du tar hand om dina medmänniskor. Låter det spännande? Gör din ansökan redan idag!

Sista ansökningsdag är 2023-06-02.
Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
För att söka tjänsten fyller du i formuläret här nedanför. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Har du frågor om tjänsten kontaktar du Anna Linnér anna.linner@exertis.se

Vilka är vi?
Exertis Nordics är en av Nordens största och snabbast växande distributörer av IT- och Pro AV-produkter, konfigurationstjänster, Säkerhet & Övervakning och Entertainment (böcker, spel & leksaker) samt är en av Nordens största tillverkare av datorer. Vårt huvudkontor och lager finns i Göteborg, med lokalkontor i Stockholm, Varberg och Umeå i Sverige, Sandefjord i Norge, Helsingfors i Finland samt Köpenhamn i Danmark.

Vi samarbetar idag med över 250 tillverkare och fler än 4 000 återförsäljare över hela Norden. Sedan 2014 ingår företaget i Exertis Group, en av Europas största distributörer av teknologi, och 2022 var vår omsättning i Norden 3,9 miljarder SEK.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Exertis
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 2 juni 2023

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024