Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

BillerudKorsnäs är ledande inom förnybart förpackningsmaterial. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde både internt och externt gentemot kunder och partners. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer – vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?

Vi söker en löneadministratör till vårt servicecenter i Gävle. Arbetsuppgifterna innebär ansvar för löpande lönehantering, analyser, avstämningar samt kontakter med kunder och myndigheter för en eller flera verksamheter inom BillerudKorsnäs. Arbetet innebär ett nära samarbete med HR i respektive verksamhet. Det är din uppgift att vara med och driva våra löneprocesser framåt och se till att interna och externa riktlinjer/lagar efterlevs.

Tjänsten som löneadministratör är placerad i Team Lön som hanterar löner och andra administrativa uppgifter som utläggshantering, statistik och support för BillerudKorsnäs svenska enheter. Lönegruppen består idag av 7 medarbetare samt ett mindre antal inhyrda konsulter under den uppbyggnadsprocess som fortfarande pågår.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Om tjänsten
Som löneadministratör kommer du att arbeta med lönehantering för både tjänstemän och kollektivanställda i enlighet med intern arbetsfördelning. Lönegruppen hanterar såväl centrala som lokala avtal, varför viss fördelning av ansvar för olika företag/enheter kommer att ske. Detta innebär att kundansvar för olika enheter som betjänas kommer att fördelas mellan lönegruppens medarbetare. Du får också vara med och påverka i det fortsatta uppbyggnadsarbetet samt i arbetet med vårt ständiga förbättringsarbete och vidareutveckling av gruppens processer. 

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du ha följande kvalifikationer:

* Relevant utbildning inom personal och/eller ekonomi eller motsvarande
* Erfarenhet av arbete med löner; gärna inom skiftgående industri
* Goda kunskaper om lagar och avtal inom personalområdet
* Erfarenhet av HR+ (lönesystem) och Medvind (tidrapportering) samt att arbeta i ett shared service center är meriterande

Personliga egenskaper
Som person krävs att du är ansvarstagande, noggrann, initiativrik, serviceinriktiad och har en god kommunikationsförmåga. Det är också värdefullt om du är van att arbeta teambaserat.  Vi sätter stor vikt vid din förmåga att på ett prestigelöst och lyhört sätt samarbeta med både kollegor och kunder. Vidare har du en positiv inställning och en fallenhet för att strukturera, analysera och prioritera.

Vi kan erbjuda ett utvecklande arbete i ett bolag med höga ambitioner som arbetar efter värderingarna Tänka Nytt - Samarbeta - Känna Ansvar - Skapa Värde. Om du drivs av samma värderingar som vi och tycker att ovanstående passar in på dig så är du välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande.

Kontakt
Vid frågor är du välkommen att kontakta Linda Kläringe, Lönechef, tfn 026-15 13 46 alt 070-795 13 46.

Annonssäljare undanbedes.

Välkommen med din ansökan senast den 10 maj.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mona Nyqvist

Marie Asker
+46 0555-41116
Ulrica Johansson
026-15 16 34, 070-795 16 34
Ulrica Johansson

Magdalena Finné

Kristina Karlsson

Tim Paradis

Peter Fors, Chef Centralt Underhåll
+46 011-24 56 43
Johan Wedin, IT Manager Servicedesk
+46 070-516 42 43
Ulrica Johansson
+46 026-15 16 34, +46 070-795 16 34

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BillerudKorsnäs Frövi
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 21 april 2015

Besöksadress

Fröviforsvägen
None

Postadress

BillerudKorsnäs Frövi
Frövi, 71880

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024