OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
Är du en fena på löneprocessen, gillar förändringsarbete och älskar att jobba med service och människor?
Om arbetsplatsen
Vi är i en stor förändringsresa med målet att jobba digitaliserat och robotiserat samt arbetar med standardiserade processer.
HR-administrativa sektionen ger förutsättningar för att Huddinge Kommuns medarbetare ska få rätt lön vid rätt tillfälle genom enhetliga och likvärdiga processer. Detta gör sektionen genom att bla: ge expertstöd till kommunens chefer och administratörer på ett coachande arbetssätt. Sektionen hanterar även administration kring delar av HR-processer samt funktioner, personalarkiv samt stöd inom löne- och avtalsfrågor.
I sektionen finns en separat systemarbetsgrupp som ansvarar för förvaltning av de systemen som tillhör HR administrativa arbetsgruppen.
I vårt uppdrag innefattar att vi ständigt arbetar med att effektivisera processer, strukturer till med hjälp av automatisering, digitalisering och robotisering. digitala hjälpmedel. Det förutsätter att vi jobbar tillsammans och du kommer till ett team med högt kollegialt lärande där din kompetens kommer bidra till vårt arbete.
-
Som löneadministratör arbetar du som expertstöd i vårt personaladministrativa system Heroma, i vilket du på ett coachande sätt stöttar chefer och administrativa assistenter. Du är även ett stöd till dem inom löneadministration och tillhörande avtalsfrågor. I arbetet ingår utöver detta en del andra personaladministrativa uppgifter t.ex annonsering och hantering av mindre organisationsförändringar i interna system samt arkivering. Vi arbetar med att hantera hela löneprocessen, kvalitetssäkring genom kontroller, uppföljning, viss registervård och skuldhantering.
Vi arbetar i ett nära samarbete med varandra på sektionen och har stort stöd av varandra i de frågeställningar vi hanterar.
Vi erbjuder dig ett mångsidigt arbete där du med stöd av engagerade kollegor både lära dig nytt och lära ut.
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom lön eller motsvarande samt praktisk erfarenhet av att arbeta med lön-och personaladministrativa processer, gärna med erfarenhet av systemet Heroma. Du har mycket god kännedom om löneprocesser samt god vana att sätta dig in i lagar/avtal och kollektivavtal.
Vi ser gärna att du även har erfarenhet av att arbeta med förändring och utveckling. Du är lyhörd, prestigelös och kan etablera samt behålla goda arbetsrelationer som bygger på samverkan och förtroende.
Du gillar att felsöka och utreda beräkningar och har erfarenhet av att utbilda användare. Du har mycket goda systemkunskaper i MS Office inkl. Excel samt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Meriterande är erfarenhet av arbete från kommunal/ statlig myndighet eller liknande komplex organisation. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att hantera komplexa scheman.
Som person är du serviceinriktad, driven, pedagogisk och lösningsorienterad.
Du har hög personlig mognad, gillar att samarbeta i grupp, samt har god förmåga att växla mellan detaljer och helhet. Du trivs med att arbeta mot deadlines och uppskattar struktur. Att vara tydlig i din kommunikation ser vi också som en viktig egenskap för rollen.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/formaner-/