Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.

Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?

Burlövs kommun har höga ambitioner och vi driver utvecklingen framåt! I kommunledningsförvaltningen pågår ett ständigt kvalitetsarbete för att förbättra stödet till våra verksamheter. Våra avdelningar har ett nära samarbete där var och en tar ansvar för såväl sina egna uppdrag som för våra gemensamma mål.

Löneserviceenhetens uppdrag är att driva, utveckla och leverera tjänster inom det löne-och personaladministrativa området med fokus på hög kvalitet och effektivitet samt ge god service till chefer, medarbetare, förtroendevalda, myndigheter och intresseorganisationer hos Burlöv, Kävlinge och Staffanstorp. Enheten ska vara initiativtagare till utvecklingsarbete och ligga i framkant inom sitt ansvarsområde och utifrån detta ge förslag till beställarkommunerna.

Det pågår en förändringsprocess av Löneserviceenheten där vi kartlägger våra processer och automatiserar de delar vi kan för en effektivare leverans och högre kvalitet så att vi kan lägga tiden på de värdeskapande delarna i processerna. Detta är en resa och vi söker nu dig som vill vara med på den och berika den med din person och kompetens. Är det du?

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består av administration av all form av lön och förmåner inom gällande avtalsområden. Arbetet innebär till stor del att ge support till chefer/assistenter och medarbetare ute i organisationerna där vi arbetar mot tre kommuner.

Du är en viktig brygga mellan övriga stödfunktioner så som ekonomi och HR. Du arbetar både operativt och strategiskt för att möta kommunernas och kollegornas behov av kvalificerat stöd i frågor gällande ersättningar i kollektivavtalet. Det ingår även att besvara förfrågningar från andra myndigheter gällande lön.

Tillsammans arbetar vi kontinuerligt med att utveckla processer och arbetssätt i syfte att utgöra ett professionellt och effektivt stöd.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av kommunala löner och dess avtal. Du har en ekonomisk utbildning/KY-utbildning lön eller motsvarande på lägst gymnasienivå samt har intresse för siffror.

Vi ser att du har erfarenhet från självständigt arbete med löneadministration gärna med erfarenhet av Personec P, Medvind och Time Care.

Som person är du strukturerad och ansvarstagande med en hög servicenivå, flexibilitet och stresstålig.

ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.

Intervjuer är planerat att äga rum under v. 33-34.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Palmér
040-439167
Lönechef Annika Behm
040-439449

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Burlövs kommun, Löneservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2023
  • Ansök senast: 6 augusti 2023

Postadress

Box 53
Arlöv, 23221

Liknande jobb


23 december 2024

Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024

Erfaren Lönekonsult

Erfaren Lönekonsult

20 december 2024