OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du ett starkt intresse för löneadministration och letar efter en ny utmaning? Ängelholmshem söker en erfaren och engagerad löneadministratör som vill bredda sig, som kan stärka vårt team.
I rollen som löneadministratör / ekonom kommer du att ha ansvar för att säkerställa korrekt och effektiv löneadministration för företagets anställda tillsammans med en kollega. Du kommer också att arbeta med andra uppgifter inom ekonomiavdelningen.
Vi erbjuder dig en spännande och givande roll. Vi har en arbetskultur som präglas av högt engagemang, kundfokus, delaktighet och omtanke. Vi stödjer vårt förhållningssätt i våra tre värdeord som är öppenhet, omtanke och handlingskraft. Du har en utvecklad analytisk förmåga och har lätt för att kommunicera. Du ser sakers långsiktiga betydelse och är trygg i din yrkesroll och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och potential.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du ansöker på www.randstad.se. 2023-10-03 är sista dag för ansökan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt.
I denna rekrytering samarbetar Ängelholmshem med Randstad Finance. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, kristina.rostedt@randstad.se, 070-146 41 85 om du har frågor.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:
Beräkning, kontroll och utbetalning av löner
Registrering av tidrapporter och frånvaro
Hantering av skatter, försäkringar och pensionsfrågor
Administration av anställningsavtal och avtalsändringar
Rapportering till myndigheter och försäkringsbolag
Intern support i lönefrågor
Bistå inom ekonomi med tex bokföring, periodisering och avstämningar.
Involverad i bokslutsarbetet samt utveckling av våra system.
Du ingår i vårt ekonomiteam med sju andra medarbetare som samarbetar för att på bästa sätt lösa aktuella arbetsuppgifter. Vi ser att du bidrar med en positiv energi till arbetsplatsen och är metodisk och noggrann i ditt arbetssätt. Självklart arbetar du strukturerat med flera spår parallellt, tar initiativ och ser problemlösning som en naturlig utmaning.
Kvalifikationer
Vi söker någon med erfarenhet inom löneadministration och kunskap om relevant lagstiftning och regelverk. För att klara rollen ser vi att du är insatt i ekonomiska grundprinciper. Arbetet är självständigt och du förväntas kunna ta egna initiativ och själv kunna strukturera och organisera arbetet för att skapa en effektiv process i vardagen. Då vi är en serviceenhet mot kunder och ut mot bolagen krävs det att du är social och tycker om att ha mycket kontakt med kunder och kollegor. Du har god systemvana och gärna jobbat tidigare i något lönesystem. Det är extra meriterande om du har erfarenhet av Agda eftersom det är det systemet som vi använder.
Eftersom detta är en tjänst som även inkluderar andra uppgifter inom ekonomiavdelningen, är det meriterade om du tidigare jobbat med andra ekonomiuppgifter. Har du tidigare arbetet på fastighetsbolag är detta också ett plus. Du är utvecklingsorienterad vilket innebär att du ständigt utvecklar ditt och vårt arbete samt är lojal och har lätt för att samarbeta med andra. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och van att arbeta i Officepaketet.
Vi söker dig som har:
YH-utbildning i lön (eller motsvarande)
Ett par års erfarenhet av arbete med hela lönekedjan
Erfarenhet av att ha tolkat avtal och lagtext
Insatt i ekonomiska grundprinciper
God systemvana
Svenska obehindrat i tal och skrift
Meriterande om du har kompetens och erfarenhet av:
Lönesystem Agda
Visma
Ekonomiuppgifter
Fastighetsbolag
Om företaget
AB Ängelholmshem är ett modernt bostadsföretag med tydligt fokus mot ett långsiktigt hållbart samhälle. Bolaget erbjuder ett bra boende för alla och uppför nya bostäder för att medverka till en positiv utveckling för Ängelholms kommun. AB Ängelholmslokaler har i uppgift att äga, driva och förvalta lokaler för Ängelholms kommuns verksamhet. I samråd med kommunen uppföra, anskaffa och avyttra lokaler för kommunal verksamhet i den takt kommunens behov och krav förändras. Vi är idag ca 45 medarbetare på respektive bolag och har gemensamma resurser, bland annat ekonomienheten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044