OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har insett att vi behöver skapa en helt ny tjänst inom vår ekonomiavdelning som får ta ansvaret för lönedelen i vår verksamhet och hjälpa till med vissa andra ekonomiuppgifter. Vi är mitt uppe i en process där vi implementerar ett tidsrapporteringssystem och du kommer till viss del att vara projektledare för det. Vi önskar att du också tar egna initiativ och så småningom lägger fram förslag på hur löneprocessen ytterligare kan utvecklas och effektiviseras hos oss.
Bingoringen Gruppen är ett bolag som driver ett antal bingohallar runt om i Sverige, men vi har även en hel del annan verksamhet i våra systerbolag - både produkter och tjänster. Vi är sammanlagt ca 90 anställda på 18 orter i Sverige och som bolag firar vi snart sex år, men vi har verkat inom branschen i flera decennier. På huvudkontoret i Karlstad är vi sju personer. Vi har var sitt arbetsrum, men dörren står alltid öppen för varandra och vi skrattar och gråter tillsammans.
Som löneadministratör arbetar du operativt med löpande lönebearbetning för både kollektivanställda och tjänstemän, under hela löneprocessen från att granska löneunderlag, skapa lönespecifikationer, lägga in utbetalning av löner, svara på frågor från både anställda och myndigheter, medverka vid schemaläggning och dokumentation, ta fram och hantera anställningsavtal och övriga avtal, hantera försäkringar och pension samt upprätta statistik, register och rapporter. Så småningom skulle vi önska att du även kan stötta oss i rekryteringsprocesser och övriga HR-frågor.
Vi söker dig som har relevant utbildning inom området, erfarenhet av lönearbete och god systemvana samt kunskap om aktuella lagar och regler. Du är självgående men har samtidigt lätt för att samarbeta och du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där du ofta behöver vara flexibel. Du är noggrann och effektiv och har lätt för att kommunicera både skriftligt och muntligt på svenska och engelska. Du kommer att arbeta självständigt i en stor del av dina arbetsuppgifter, men du behöver också arbeta i team inom flera ansvarsområden, och därför behöver du framförallt vara lösningsorienterad.
Det är meriterande om du har erfarenhet av eller kunskap om Visma, Hogia Lön, Planday, HR och GDPR.
Är du vår blivande löneadministratör? Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tjänsten tillsätts efterhand, varför denna annonsen kan komma att tas bort innan sista ansökningsdag.
Vi kommer att göra en bakgrundskontroll med utdrag ur belastningsregistret inför en eventuell anställning.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning.
Placeringen är på vårt huvudkontor i Karlstad. Lön och tillträde enligt överenskommelse.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.