OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hållbar textilservice för kunder med höga krav på service, kvalitet och hygien.
Med Textilia blir våra kunders vardag enklare. Vi ser till att de alltid har rena och hela textilier av hög kvalitet – på rätt ställe, i rätt mängd, i rätt tid. Men vi nöjer oss inte där. Genom engagemang, transparens och innovation strävar vi alltid efter att hitta den allra bästa lösningen för varje enskild kund. Framför allt strävar vi efter att tillsammans med våra kunder hitta de mest hållbara lösningarna. Vi kan inte längre kompromissa med klimatet –
att skapa en renare morgondag är vår mission och vårt allra viktigaste uppdrag.
Idag är vi 750 medarbetare runt om i Sverige. Textilia är dessutom en del av den danska koncernen, så totalt sysselsätter vi närmare 2200 personer. Tack vare vår gemensamma värdegrund utvecklas vi tillsammans och strävar alla mot samma mål.
Vi vill att våra medarbetare ska känna sig stolta över att arbeta på Textilia. Därför är engagemang, nytänkande, och affärsfokus ord som är otroligt viktiga för oss, både som leverantör och som arbetsgivare.
Om tjänsten
Då en av våra medarbetare ska vara föräldraledighet så söker vi dig som vill arbeta som löneadministratör i ett bolag med stort engagemang, nytänkande och affärsfokus.
Som löneadministratör ingår du i ett team på fyra personer som är placerade på Textilias huvudkontor i Örebro och du rapporterar till bolagets HR Chef.
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att hantera hela löneprocessen för kollektivanställda. Du supporterar både chefer och medarbetare i deras löneadministrativa frågor samt ansvarar för att lagar och kollektivavtal efterföljs. Vidare ingår externa kontakter med rapportering till bland annat försäkringskassan, collectum och arbetsförmedlingen. Andra förekommande uppgifter är bland annat löpande registrering i system, månadsstatistik, arbetsgivarintyg.
Vi arbetar i det personaladministrativa systemet Flex (HR, lön, tid och res) och vi strävar efter att ständigt utveckla och effektivisera våra administrativa flöden och processer.
Du är en person som drivs av att lära dig nya saker, samarbeta och ta egna initiativ. Vi erbjuder dig goda möjligheter att påverka arbetets utformning och din personliga utveckling inom löneområdet.
Erfarenhet och egenskaper
Du som söker har gymnasiekompetens. Dessutom har du några års erfarenhet av att arbeta med löneadministration, gärna kollektivlöner, och du har goda grunderna i Officepaket.
För att du ska trivas och lyckas i den här rollen är det viktigt att du är noggrann, serviceinriktad och har ett professionellt förhållningssätt. Du är en person som trivs med att både arbeta självständigt och att samarbeta i och utanför ditt team. Du drivs av att lära dig nya saker och ta egna initiativ. Du har förmågan att planera din tid väl och du tar stort ansvar för dina uppgifter.
Sök redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Rekryterings och bemanningsföretag undanbes höra av sig.
VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE
På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Birgitta Jäghem Löfving, VP Human Resources
+46 520 84931
Caroline di Paolo
08-475 05 59