OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gagnefs kommun är Gagnefs kommuns största och mest spännande arbetsgivare! Här finns jobb i 150 olika yrkesgrupper. Tillsammans gör vi skillnad för invånare och besökare i kommunen.
Som medarbetare i Gagnefs kommun delar vi en gemensam värdegrund – det vill säga de grundläggande värderingar och förhållningssätt som gäller. Den genomsyrar vårt dagliga arbete.
https://youtu.be/xrInzj-oJC8
- Jag är här för alla i Gagnefs kommun
- Jag är kommunikativ och möter människor med respekt
- Jag ser utvecklingsmöjligheter, reflekterar och agerar
Är du vår nästa Löneadministratör? Vi erbjuder dig en plats i ett team som har ett stort intresse för lönefrågor, service och vill arbeta i ett nära samarbete med verksamheten.
När en av våra Löneadministratörer slutar under våren 2024 behöver vi rekrytera en ny kollega.
Inom HR avdelningen finns HR, Lön och sedan årsskiftet även Bemanningscentrum. Arbetet präglas av att skapa tydlighet och enkelhet i hantering och handläggning av Gagnefs kommuns löneadministration.
Rollen som löneadministratör ingår i ett team bestående av 2 ytterligare administratörer. Tillsammans arbetar ni med en fördelning och med löneansvar för kommunens verksamheter. Arbetet görs i nära samarbete med övriga HR avdelningen, chefer och andra funktioner inom Gagnefs kommun. Tjänsten som Löneadministratör är placerad på HR avdelningen direkt underställd vår HR-chef.
Arbetsuppgifter
Lönegruppens uppdrag är att fungera som ett användarstöd i organisationen och hantera alla typer av lönehändelser; från anställning, under anställning och avslut samt administration av förtroendevaldas arvoden. Säkerställa att rätt lön betalas ut i rätt tid genom att handlägga lön och besvara inkomna ärenden via supporttelefon och mejl. Som löneadministratör arbetar du med att driva, administrera, leda och följa upp arbetet med personalens löner och övriga förmåner utifrån Gagnef kommuns vision och mål.
En viktig del i ditt arbete är att vara ett stöd i samtliga löneadministrativa frågor till kommunens chefer så att de i sin tur ges bästa möjliga förutsättningar att lära, utvecklas och hantera löneadministration på bästa möjliga sätt. Du deltar som sakkunnig i upphandlingsprocesser inom området och arbetar aktivt med kommunens förbättringsarbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig som drivs av att skapa gott samarbete med personer på olika nivåer i verksamheten och av noggrannhet och struktur. Du är utbildad lönespecialist, eller har annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Vidare har du med fördel erfarenhet av att självständigt administrerat lön, lag och avtal samt arbetat uthålligt med förbättring av inkomna underlag och löneprocessen som helhet.
Erfarenhet av arbete som påverkar lön samt pension- och kollektivavtalade försäkringar är något du har. Vidare har du även erfarenhet av arbete med arvoden för förtroendevalda liksom arkivarbete. Du har skapat, förvaltat och underhållit process, arbetsflöden, rutiner, riktlinjer och verktyg inom lön. Vi ser det som meriterande om du har arbetat inom kommuner och regioner samt i Heroma.
Villkor
Anställningen är tillsvidare, 100 %. Tillträde 240401 eller enligt överenskommelse.
Som medarbetare i Gagnefs kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Gagnefs kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på utvecklingsfrågor - för att kunna möta såväl dagens som framtidens utmaningar.
Övrigt
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej.
Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Gagnefs kommun,785 80 Gagnef. I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och en tydlig information om myndighetsbeslut om skyddade personuppgifter. Önskvärt är att Skatteverkets beslut om skyddade personuppgifter följer med ansökan för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början.