Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi?
VIDA är en av Sveriges största aktörer inom skogs- och träindustrin. Vi är en koncern med ca 1500 medarbetare och vi har 24 produktionsanläggningar runt om i södra Sverige. Du kommer att arbeta på huvudkontoret i Alvesta i ett team om 7 personer som arbetar inom lön och HR. Vi är ett glatt gäng som tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet!

Vidas vision är ”Att Växa”, och det gäller inte enbart bolaget utan även våra medarbetare. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig delaktiga och få möjlighet att växa både kunskapsmässigt och inom bolaget. Våra engagerade medarbetare är vår absolut viktigaste resurs.


ARBETSUPPGIFTER
Vad innebär rollen?
Du kommer att ansvara för hela löneprocessen för ett antal bolag i koncernen. I arbetsuppgifterna ingår löpande löneadministration, rapportering av statistik, månadsavstämningar mot ekonomi och support kring lönefrågor. Vi är ett team på fem personer som jobbar med Agda PS som lön- och tidredovisningssystem.

KVALIFIKATIONER
Vem är du?
Vi söker en strukturerad och kommunikativ person som sannolikt jobbar inom lön eller ekonomi idag. Vi ser att du är en person som trivs i en administrativ roll med varierat tempo. Hos oss får du en utvecklande roll i ett företag som kännetecknas av engagemang och sunda värderingar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VIDA AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 augusti 2024
  • Ansök senast: 28 augusti 2024

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024