OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft.
OM JOBBET
Vi söker nu en löneadministratör till HR-enheten.
I Lycksele kommun vill vi ge våra chefer och medarbetare bästa möjliga förutsättningar. På HR-enheten arbetar vi kommunövergripande med att analysera, utveckla och utbilda i HR-frågor. Enheten har uppdraget att leda och samordna kommunens personalpolitik. I detta ligger att utveckla processer och metoder samt vara ett strategiskt och operativt stöd till verksamheterna. Utöver HR-chef består HR-enheten av tre löneadministratörer, två HR-handläggare och två HR-specialister. Då en av våra löneadministratörer ska gå i pension söker vi nu en ny löneadministratör till enheten.
I din roll som löneadministratör arbetar du framförallt i systemet eCompanion Lön/HR men också i eCompanion SchemaBemanning. Arbetsuppgifterna består exempelvis av att registrera inkommande underlag i lönesystemet och ansvara för driftkörningar i systemet, samt att administrera systemet. Du svarar på frågor via mejl och telefon, utfärdar intyg på anställningar och till a-kassa, samt följer upp anställningar enligt LAS. I arbetsuppgifterna ingår även att hålla sig á jour med förändringar i centrala och lokala avtal, gällande lagstiftning mm.
DIN PROFIL
Vi tror på rätt kompetens på rätt plats.
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning alternativt likvärdig erfarenhet från yrket. Har du arbetslivserfarenhet från yrket utöver utbildning så ser vi det som ett stort plus men vi välkomnar även dig som är nyutbildad. Har du erfarenhet från arbete med arbetsrättsliga frågor och löne-, personal, eller schemasystem ser vi det som meriterande. Även erfarenhet av kundtjänst och systemadministration ses som meriterande. Kunskap om arbetsrätt och lönesystemet eCompanion är inte krav men ses som meriterande. För tjänsten krävs god vana av Office-paketet.
För att lyckas i rollen behöver du vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, samt ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är noggrann i ditt arbete och kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du följer fattade beslut, policys och riktlinjer samt visar omdöme vid uttalanden och ageranden. Du har god samarbetsförmåga och bidrar gärna till en god stämning i arbetsgruppen. Eftersom vi arbetar i en föränderlig tid behöver du ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi ser det även som viktigt att du kontinuerligt underhåller dina kunskaper, för att kunna vara en kunskapsresurs för andra.
Vi är en värderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet.
VI ERBJUDER DIG
I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll.
Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk:
www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/
För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk:
www.lycksele.se/levailycksele
OM ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare (provanställning kan förekomma).
Omfattning: 100%
Tillträde: Januari 2025 enligt överenskommelse.
Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan.
Är du intresserad av att veta löneintervall för tjänsten kan du ta kontakt med våra löneadministratörer på tel. 0950-162 00.
I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen.
Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall.
I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef.
I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, tel. 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman.
Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten.
Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in hos oss på HR-enheten?
Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 925, senast 2024-09-01. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.
Kontaktpersoner på detta företaget
Badföreståndare Ingegerd Åslund
0950-166 41
Kommunal Ingrid Ölmebäck
0950-166 40
Förvaltningschef Nestor Lindström
0950-167 28
Enhetschef Gatu Karin Gottfridsson
0950-167 31
Vision Charlie Persson
070-379 59 31
Verksamhetschef Samuel Lundström
0950-168 55
Rektor Olli Joenväärä
0950-163 14
Lärarförbundet Lena Axelsson Westergren
070-614 92 77
Facklig representant Johan Danielsson
0950-163 62
Enhetschef Linda Renman
0950-164 11