OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare.
Kommunledningsstaben är ett verksamhetsområde med fokus på stöd och service till våra medarbetare. Inom staben arbetar vi med IT, Ekonomi, HR, Lön, Information och Kommunikation.
Vårt huvudsakliga uppdrag är att se till att våra medarbetare har en trygg och trivsam arbetsplats där alla får vara med. Tillsammans med övriga verksamheter i kommunen arbetar vi aktivt med utveckling av vår organisation med målet att vara en arbetsplats där alla har samma förutsättningar och möjligheter.
Vill du blir vår nya kollega och vara med och skapa goda förutsättningar för våra medarbetare?
ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör i Eda kommun kommer du att ha en viktig roll i hanteringen av kommunens löneutbetalningsprocess. Här arbetar du konsultativt och operativt med frågor som rör lön och anställningsvillkor. I arbetet ingår bl.a. support till chefer och medarbetare, registrering av underlag, kvalitetssäkring av utgående lön och utfärdande av intyg. Eda kommuns löneprocess är löpande under utveckling och arbetet med att digitalisera, utveckla och förenkla processer löper parallellt med arbetet. Det är därför viktigt att kunna se helheten och förstå sammanhang för att se utvecklingspotential i våra processer. Målsättningen är att löneprocessen ska vara så enkel som möjligt för användaren genom hela kedjan och där hjälps du, dina kollegor och HR åt att hitta fungerande arbetssätt och en användarvänlig löneprocess.
Du kommer arbeta tätt tillsammans med kollegorna på lön och HR-konsulterna på avdelningen, samt ha regelbunden kontakt med chefer, medarbetare och myndigheter och du behöver kunna möta dessa på ett professionellt sätt även när det blir intensiva perioder.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom löneadministration eller som genom relevant erfarenhet har likvärdig kompetens. Du har förmåga att förstå, analysera och tolka lagar och avtal som styr medarbetarnas villkor och kan förmedla dem på ett pedagogiskt sätt, såväl muntligt som skriftligt. Utifrån ett gemensamt synsätt arbetar du självständigt och kan anpassa information utifrån mottagare och situation.
* I arbetet är du ansvarstagande, strukturerad och lösningsfokuserad.
* Att ge god service och att leverera resultat är självklart för dig.
* Du passar väl in i ett sammansvetsat arbetslag och du kan arbeta självständigt utifrån ett gemensamt synsätt.
* Du är stresstålig och vid intensiva perioder håller du huvudet kallt och kan prioritera bland arbetsuppgifter.
* Du har förmåga att se förbättringsmöjligheter i löneprocessen.
Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av arbete med lön och PA-systemet Visma Personec P. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och värdesätter mångfald både som kommun och som arbetsplats.
Vi erbjuder glada arbetslag, positiva arbetsplatser och goda personalförmåner för dig som anställd!