Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Mölndals stad har en samlad HR-avdelning med övergripande ansvar för stadens arbetsgivarfrågor. Avdelningen består av HR-enheten, Vikarieenheten och Löneenheten. På Löneenheten är vi 17 medarbetare och vi sitter på Nämndemansgatan i Mölndal. Här arbetar löneadministratörer, lönespecialister, systemadministratörer och ekonomi- och pensionshandläggare.

Nu söker vi en ny kollega till Löneenheten för att hjälpa oss ge bästa möjliga service och stöd tills stadens chefer och medarbetare.


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som löneadministratör arbetar du självständigt med lönehanteringens alla delar. Du arbetar med att kontrollera, registrera och bearbeta löneunderlag utifrån målet rätt lön i rätt tid. En viktig del i arbetet är att ge ett aktivt och konsultativt stöd till stadens chefer och medarbetare i lön- och avtalsfrågor. I tjänsten ingår att utbilda chefer i Självservice. Arbetet innehåller också en del externa kontakter med till exempel Försäkringskassan och andra myndigheter.

I arbetet som löneadministratör är du med och tar fram och reviderar rutiner. Du deltar också aktivt i utvecklingen av vårt arbetssätt, med verksamhetens behov i fokus, där inte minst utvecklingen av digitala verktyg är en central del.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom det löneadministrativa området och det är meriterande om du har erfarenhet av löneadministrativt arbete sedan tidigare. Det är också meriterande om du har kunskap och erfarenhet av arbete i systemen Personec P och TimeCare planering.

För att lyckas i din roll har du förmåga att arbeta självständigt, är strukturerad och möter människor med ett gott bemötande och en god serviceanda. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs med att arbetet periodvis är intensivt.

Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Anund
031-3152014
Benny Lindholm, Vision
070-4677779
Enhetschef Agneta Wagner
031-315 17 73
Enhetschef Lars-Gunnar Olsson

Bemanningsplanerare Helena Anund
031-3152014
HR-chef Maria Bergman
031-3151778
Annika Håkansson, SACO
031-27 37 01
Monica Karlsson, TCO
0704-677050
Lena Sohlberg, Kommunal
031-27 10 81
Bemanningsplanerare Heli Forsberg
031-3152014

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mölndals stad, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2024
  • Ansök senast: 1 oktober 2024

Besöksadress

Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
Mölndal, 43182

Liknande jobb


23 december 2024

Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024

Erfaren Lönekonsult

Erfaren Lönekonsult

20 december 2024