OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en lönaadministratör till myndighet inom det svenska kraftsystemet.
Tjänsten är på heltid, och säkerhetsprövning krävs.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - idag och i framtiden.
För att möta den kraftiga tillväxtresa som myndigheten är inne i pågårett digitaliseringsprojekt kopplat till HR och Lön. Löneadministrationen behöver förstärkas med resursstöd för att säkra upp leveranser av hantering av manuella underlag, löneutbetalningar och för att erbjuda ett ökat stöd och support till verksamheten.Uppdraget innefattar löpande löneadministration och Reseräkningar, hantera manuella löneunderlag, kontera fakturor, utfärda olika typer intyg, administration av förmånsbilar, Löneväxling. Besvara olika frågeställningar från chef och medarbetare, support för tidrapportering och reseräkningar. Delta i pågående arbete med digitalisering och verksamhetsutveckling.
Konsultuppdraget innebär att självständigt kunna administrera lönehanteringsprocessen.
Arbetsuppgifter
Löpande löneadministration med mycket manuell registrering av löneunderlag
Kvalitetssäkring av tidrapporter
Hantering och attestering av reseräkningar.
Kontera fakturor
Utfärda olika typer intyg och rekvisitioner
Administration av förmånsbilar
Besvara olika frågeställningar från chef och medarbetare, support för tidrapportering och reseräkningar
Delta i pågående arbete med digitalisering och verksamhetsutveckling.
Självständigt utföra löpande lönehantering
Krav (OBS, obligatoriska)
YH-utbildning inom Löneadministration (bifoga utbildningsbevis) alternativt minst 3 års arbetslivserfarenhet med löneadministration Minst 3 års arbetslivserfarenhet av löpande löneadministration Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att bidra med verksamhetsstöd till chef och medarbetare samt ge support i frågor gällande löneadministration Minst 2 års arbetslivserfarenhet av självständigt arbete med löneadministration God dator- och systemkunskap (bla officepaketet)
Meriterande
Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete inom UBW lönemodul (fd. Agresso).Minst 1 års arbetslivserfarenhet av löneadministration inom offentlig sektor.Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!