OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet:
Som Löneadministratör kommer du säkerställa att lönerna betalas ut på ett korrekt sätt. Vi gör lön för ca 1 500 anställda varje månad. Du kommer även att skriva avtal för de anställda och ta fram statistiska underlag. I din roll kommer du att arbeta tätt tillsammans med ekonomiavdelningen på huvudkontoret och med skolekonomerna på de skolor du blir ansvarig för. I rollen ingår att ge support i lönefrågor till anställda och hantering av reseräkningar/traktamenten.
Din bakgrund:
Vi söker dig som har arbetat några år som löneadministratör, gärna i en större organisation med stora löneflöden i en internationell miljö. Du har god kunskap om semesterlagen, sjukskrivningsregler samt har vanan att hantera föräldraledighet och deltidsarbete. Vi ser gärna att du är systemkunnig och att du har jobbat i ett lönesystem tidigare. Vidare är dina kunskaper i engelska mycket goda, såväl i tal och skrift. Om du har arbetat med ferielöner och uppehållsanställda är det ett stort plus och känner du dessutom till Friskoleavtalet är det en fördel. Dina kunskaper i Excel är mycket goda, då du förväntas ta fram olika rapporter.
Som person är du van att arbeta självständigt. Samtidigt som du är mycket strukturerad och noggrann har du förmåga att se helheten och fastnar inte i detaljer. Du har även god förmåga att identifiera effektiviseringsmöjligheter och jobbar gärna med att förbättra befintliga rutiner och processer. I rollen kommer du ha många kontaktytor vilket innebär att du trivs med att ge service. Du är en samarbetsvillig teamplayer som är positiv och engagerad, beredd att "go the extra mile". I stressiga situationer arbetar du effektivt och tappar inte fokus.
Internationella Engelska Skolan erbjuder:
En internationell miljö med möjlighet att vara med att påverka och utvecklas inom organisationen. Vi erbjuder marknadsmässig lön och förmåner som friskvårdsbidrag och utvecklingsmöjligheter.
Mer om tjänsten:
Tjänsten är placerad på IES huvudkontor i Täby och ingår i HR-avdelningen som består av tre löneadministratörer, två HR-administratörer och en HR-chef. Du rapporterar till HR-chef Nina Holst Eriksson. Tjänsten är på heltid tillsvidare med sex månaders provanställning. Vi ser gärna att du har möjlighet att börja hos oss i oktober/november. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Nina Holst Eriksson, HR-chef 08-544 735 48. Urval sker löpande, skicka din intresseanmälan så snart som möjligt, dock senast den 31 augusti 2013. Varmt välkommen med din ansökan skriven på engelska!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Maria Segerstedt
assistant principal Bi Winberg
0736619863
Rektor Maria Segerstedt
CEO Ralph Riber
HR-chef Nina Holst Eriksson
08-54473548