Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Konstnärlig kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 500 MKR. Operans personal, konstnärlig, teknisk och administrativ utgör ca 530 anställda. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både barn och vuxna.

ARBETSBESKRIVNING
Operan söker en löneadministratör som kommer att arbeta med hanteringen av Operans operativa löneprocess. Vi hanterar löner för alla fast anställda, tillfälligt anställda och gäster - normalt utbetalas cirka 900 löner per månad. Du kommer som löneadministratör sköta lönehantering, arbeta konsultativt och serviceinriktat i lönefrågor gentemot chefer och medarbetare, tolka lokala och centrala kollektivavtal samt ha externa kontakter med exempelvis myndigheter. Arbetet kommer även att innebära hanering av reseräkningar och kan även komma att innebära HR-administration samt hantering av pensioner.

Tjänsten ingår i HR & Lön och rapporterar till HR-chef. De närmaste kollegorna är en systemansvarig HR- och löneadministratör samt ytterligare en löneadministratör. I teamet ingår även tre HR-konsulter. Som löneadministratör innebär arbetet också ett nära samarbete med ekonomiavdelningen. Vi arbetar i lönesystemet HR Plus där vi även har webbaserad tidrapportering. Lön sitter i ljusa, fräscha lokaler ute vid Operans dekorateljéer i Gäddviken, Nacka.

KRAV- och KOMPETENSPROFIL
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av alla delar i löneprocessen och med goda kunskaper kring lönehantering. Du trivs allra bäst när du får arbeta med det operativa lönearbetet, att ge service och support samt ha mycket kontakter med såväl chefer som medarbetare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av komplexa kollektivavtal och att du har goda kunskaper om hur lön och ekonomi är sammankopplade. Det är meriterande om du även har erfarenhet från att arbeta med ekonomi. Du har mycket goda datakunskaper både vad gäller lönesystem, Microsoft Word och Excel samt Internet. Då Operan har anställda med många olika nationaliteter, är det ett krav att du kan tala och skriva väl på både svenska och engelska.

Som person är du pålitlig, ansvarsfull och noggrann. Du arbetar självgående men trivs allra bäst i nära samarbete med kollegor där ni gemensamt tar ansvar för de uppgifter som ska lösas. För att lyckas i tjänsten är du även kommunikativ, serviceinriktad och har en god problemlösningsförmåga.
?
ANSTÄLLNINGEN
Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning med start i augusti eller enligt överenskommelse. Arbetet är på heltid, dagtid. Upplysningar rörande tjänsten lämnas av Hilda Geber HR-assistent 08-791 43 24, hilda.geber@operan.se. Facklig representant är Stina Vesamäki, 073-629 15 79. Vi har begränsad tillgänglighet under juli månad.

Vi tar emot din ansökan via vår hemsida www.operan.se/jobb. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2015-06-28.

Operan eftersträvar jämn könsfördelning och vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Teaterförbundet Stina Vesamäki
073-629 15 79
Försäljningschef Ann Snell
070-668 44 43
Teknisk chef Kurt Blomqvist
070-640 44 30
Ledarna Patrik Andersson
08-791 44 83
HR-konsult Mathias Buskas
08-791 43 32
Chefsproducent Peter Kollarik
08-791 44 85
HR-chef Jenny Nyström
08-791 43 39
Teaterförbundet Magnus Kyhle
070-284 45 70
Podiemästare Lars-Inge Sernklev
08-791 4462
Orkesterchef Fredrik Andersson
08-791 4449

Sammanfattning

Besöksadress

Jacobs torg 4
None

Postadress

Box 16094
STOCKHOLM, 10322

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024