OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
För kunds räkning söker vi nu en löneadministratör med tjänstgöringsort i Mjölby.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer ingå i en grupp som tillsammans arbetar med löner där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande
- hantera löneadministrativa uppgifter
- ge service till samtliga medarbetare som rör lön, försäkring och ekonomiredovisning
- ta fram uppgifter som berör statistik inom företaget
- ha kontakt med myndigheter gällande lön, försäkring och ekonomi
- arbeta löpande med effektiviseringar och förbättringar av rutiner i arbetssättet
Din profil
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och motiveras av att ge god service till de anställda. Som person är du noggrann, strukturerad och har tydligt fokus på lösningen. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra och har en positiv grundinställning.
Kompetensmässigt har du följande för att passa i rollen som löneadministratör
- minst 3-årig ekonomisk utbildning eller motsvarande
- 1-2 års erfarenhet av arbete med ekonomi och löner
- goda kunskaper i officeprogrammen
- flytande i svenska och engelska, både tal och skrift
- erfarenhet från ett flertal lönesystem är meriterande
- kunskap om pension och försäkrinsfrågor är meriterande
Ansökningsförfarande
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd av Industrikomptens och Skilll men arbeta som konsult hos kund. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Har du frågor gällande tjänsten kontakta då ansvariga rekryterare på Skill, Svanhild Johansson, 013-473 81 62, svanhild.johansson@skill.se eller Petra Pyk, 013-32 94 20, petra.pyk@industrikompetens.se. Du ansöker genom att logga in och registrera CV och personligt brev på www.skill.se eller på www.industrikompetens.se. Registrering i vår databas innebär ett enklare rekryteringsförfarande för dig och för oss.
Intervjuer och urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag.!
Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Våra kunder finns främst inom industri och IT men även på den offentliga sidan. Rekrytering, bemanning och omställning ingår i vårt tjänsteutbud liksom kundunika och standardiserade undersökningar. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor i Östergötland och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23