Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/Teknik, Bygg, Bilvård, Verktyg. Biltema finns idag på fler än 100 platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Biltemas huvudsakliga marknadsföringsmedel är Biltemakatalogen som trycks i 16,5 miljoner exemplar per år.
Under 2012-2016 kommer Biltema öppna 66 nya varuhus i Norden.

Biltema Sweden AB är en säljorganisation som ytterst ansvarar för Biltema varuhusens försäljning, marknadsföring och drift.


Om tjänsten

Löneavdelningen på Biltema Sweden AB hanterar bolagets samtliga löner, vilket idag omfattar 40 varuhus samt övrig organisation. Under kommande år kommer Biltema att expandera i stadig takt och kommer så småningom att omfatta ca 60 varuhus. 

Som Löneadministratör har du hand om hela löneprocessen och du supporterar varuhuscheferna i deras löneadministrativa frågor, både rent praktiskt och utifrån gällande kollektivavtal. Du servar organisationen med rapporter och statistik, och ser till att samtliga processer inom ditt ansvarsområde fungerar effektivt.

Hantering av försäkringar, pensioner, ärenden hos försäkringskassan, AFA, arbetsgivarintyg och rekvireringar är en del av din vardag.

Om Dig

Vi söker dig som har arbetat med löneadministration i minst 2-3 år. Du är en erfaren användare av Agda PS, och om du även har erfarenhet från TilTid är det ett plus.

Vi ser gärna att du är väl insatt i både Detaljhandelsavtalet, Detaljhandelsavtalet för tjänstemän samt Tjänstemannaavtalet.  Du har goda kunskaper i Officepaketet och du är van att hantera rapporter och sammanställningar.

Du uttrycker dig väl i både tal och skrift. Då du kommer att arbeta i ett litet team där även ekonomi ingår, är det även meriterande om du har erfarenhet av reskontraarbete eller ekonomisk rapportering.

Du har en professionell framtoning och du arbetar serviceinriktat både gentemot dina uppdragsgivare i varuhusen samt mot dina närmsta kollegor. Du tycker om att arbeta i team och ser samarbete som en förutsättning för att lyckas i din roll. Du är flexibel och prestigelös och tycker om att arbeta med flera projekt parallellt.

Som löneadministratör på Biltema Sweden AB är det en förutsättning att du är noggrann och att du har ett strukturerat arbetssätt, att du arbetar lösningsfokuserat, att du kan se förbättringsområden och att du har förmåga att driva dem till avslut. 

Givetvis delar du Biltemas värderingar; Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.

 

Sista ansökningsdatum: 20150830, löpande urval

 Arbetsplats/placering: Linköping

 Anställningsform: Heltid

 Arbetstid: vardagar mellan 8-17

 Antal tjänster: 1

 Har du frågor kring tjänsten kontakta: Louise Pettersson 0709-36 79 80

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev.

Registrera din ansökan på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Torbjörnsdotter
+46 10-4901565
Helen Karlsson
+46 701 47 29 85
Louise Pettersson
+46 709 367980
Gunbritt Murphy
+46 709 49 82 38

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Biltema Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Avtal
  • 40h /vecka Tillsvidare
  • Publicerat: 1 juli 2015

Besöksadress

Skogsbovägen 16
None

Postadress

Garnisonsgatan 26, 2nd FL
Helsingborg, 25466

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024