Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Österåker, tre mil nordost om Stockholm, är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling. Det unika natursköna läget med närhet till såväl storstad som världen genom flygplatsen Arlanda attraherar. Kommunens 41 000 invånare ökade med 600 personer förra året. Befolkningen är ung och nyföretagandet hör till det starkaste i landet. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer mot högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans och en trygg miljö. Visionen är att år 2020 vara länets mest attraktiva skärgårdskommun - en skärgårdskommun i världsklass. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se.

Arbetsbeskrivning

Personalenheten består av fem löneadministratörer, tre personalkonsulter och en personalchef. Löneadministratörerna hanterar varje månad ca 2800 löneutbetalningar. Arbetet som löneadministratör innefattar hela löneprocessen, vilket bl.a. innebär:


• Löneadministration
• Tolkning och tillämpning av lagar och avtal
• Support och information till kommunens chefer och medarbetare
• Kontakter med myndigheter

Kvalifikationer
Vi söker dig med flera års erfarenhet av lönearbete och som har goda kunskaper om löneprocessen. Vi söker dig som har en relevant utbildning, gärna en KY-utbildning inom området. Du har erfarenhet av lönearbete i kommunal verksamhet. Du har lätt för att sätta dig in i nya system och har goda kunskaper i Office-paketet och då främst av Excel. Har du dessutom arbetat i eCompanion och BeSched samt har kunskaper i pensionshandläggning är det meriterande. Även vana att tolka avtal är meriterande. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift förutsätts.

Som person har du lätt för att samarbeta både i ditt eget team och med externa och interna kontakter. Att ge god service är något självklart för dig. Arbetet kräver också att du är relationsskapande, har en god kommunikationsförmåga, självständighet och att du är flexibel. Då arbetet ibland innebär hög belastning, krävs det att du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och är van att arbeta mot deadlines.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning
75-100%

Anställningsform
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag
2014-08-23

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt ök.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 juli 2015

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


27 december 2024

Lönekonsult i Agda

27 december 2024

Senior Lönespecialist

27 december 2024

27 december 2024