Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Löneenheten söker en LÖNEADMINISTRATÖR

Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut.


OM TJÄNSTEN

Hallstahammars kommuns löneenhet är organisatoriskt placerad under kommunstyrelseförvaltningen. Löneenheten hanterar och bearbetar kommunens alla löner och löneutbetalningar (totalt c:a 2000 löner) varje månad.

Som löneadministratör arbetar du med hela löneprocessen. Anställnings- och lönerapportering i Personec P utgör en stor del av uppdraget. Du ansvarar för att genomföra löneberäkningar och stämmer av att inkomna uppgifter är korrekta. Du registrerar nyanställd personal och ansvarar för att arbetsgivarintyg och andra intyg upprättas. En viktig del i uppdraget är att läsa och förstå gällande avtal.

Du har mycket kontakt med chefer och medarbetare i kommunen mot vilka du har en stödjande och rådgivande roll och du håller i internutbildningar. Även externa kontakter med bl a försäkringskassan och kronofogdemyndigheten ingår. Du kommer också att arbeta med vidareutveckling av rutiner och arbetssätt tillsammans med övriga medarbetare på löneenheten samt delta i avdelningens gemensamma uppföljnings-, planerings- och utvecklingsarbete.

Övriga stödsystem som används i organisationen är:
- Time Care schemaplanering
- Time Care Pool vikariehantering
- Personec utdata för statistikuttag
- Personec förhandling
- WinLas anställningstidsbevakning



KVALIFIKATIONER

Formella krav:

- Gymnasiekompetens
- Någon form av eftergymnasial utbildning inom löneadministration som arbetsgivaren bedömer lämplig.
- Erfarenhet av löneadministrativt arbete och/eller av att arbeta i Personec P

Färdigheter:

Datorvana samt goda kunskaper i Office-paketet


PERSONLIG PROFIL

Vi söker dig som:
- Tar egna initiativ och kan arbeta självständigt
- Har god samarbetsförmåga och kan kommunicera med andra på ett lyhört sätt
- Är serviceinriktad, lugn och tillmötesgående
- Är anpassningsbar och flexibel utan att kompromissa med kvaliteten
- Är positiv, ansvarsfull, plikttrogen och lojal
- Är strukturerad och noggrann och tycker om att arbeta metodiskt
- Har intresse för utveckling av rutiner och arbetssätt och du är bekväm i rollen som internutbildare

Vi ser gärna att du har kännedom om arbetsrättsliga lagar och kommunala avtal samt erfarenhet av praktisk löneadministration från det kommunala området. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och vid den personliga profilen.


FACKLIG KONTAKT

Eva-Lena Verner, Vision, telefon 0220-240 39


UPPLYSNINGAR

Lämnas av Helene Mårtén, HR-chef, telefon 0220-240 88.


ANSÖKAN

Välkommen med din ansökan till kommun@hallstahammar.se eller till Hallstahammars kommun,
734 80 Hallstahammar senast 2015-08-28.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Karl Henrik Gustafsson
0220-242 70
Lärarförbundet Caroline Lund
073-647 28 17
Enhetschef Annika Talvitie
0220-24470
Vårdförbundet Åsa Byhlin
0220-24529
Rektor Åsa Kihlström-Hägg
0220-241 88
Enhetschef Pia Nordin
0220-240 83
Kommunal .
0220-243 23
Bygg och miljöchef Anders Östlund
0220-24169
Miljöinspektör Gun Skarin
0220-24165
Bibliotekschef Elisabeth Oliw
0220-241 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hallstahammars kommun HALLSTAHAMMAR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 17 augusti 2015

Besöksadress

Prästgårdsgatan 1
Hallstahammar

Postadress

None
HALLSTAHAMMAR, 73480

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024