Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar 9300 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 116 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.

På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar cirka 250 medarbetare med att stödja politiska nämnder och andra förvaltningar/verksamheter i kommunen. Inom kommunkontoret finns avdelningar med kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation och näringsliv.

Kommunkontorets HR-avdelning har 35 medarbetare och arbetar främst med kommunövergripande HR-strategiska utvecklingsfrågor, löneadministration, förhandling och samverkan med de fackliga organisationerna. Löneenheten söker nu en ny medarbetare.


ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör arbetar du huvudsakligen med lönebearbetning och utbetalning av lön, avtalstolkning och tillhörande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer även att ge stöd till chefer och genomföra utbildningsinsatser inom områden i samband med införande av självservice eller liknande.

Enheten hanterar ca 11 500 löner/månad liksom lönerelaterat stöd och pensionsadministration för Lunds kommun. Vi använder lönesystemet eCompanion (Evry HR).

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning på lägst gymnasienivå med ekonomisk eller administrativ inriktning. Det är meriterande ifall du har en KY-utbildning eller motsvarande med löneadministrativ inriktning.

Vi vill att du har erfarenhet av arbete i löne- och HR-system, företrädesvis inom kommunal sektor med kunskaper i allmänna bestämmelser (AB). Du har mycket goda datorkunskaper och tar dig lätt an nya system, gärna sådana som innefattar en hög grad av självservice.

Inom löneenheten pågår ett utvecklingsarbete. Vi förutsätter därför att du är utvecklingsorienterad och medskapande samtidigt som du är medveten om vikten av gott bemötande och ett kundfokuserat förhållningssätt. Du är noggrann, flexibel och tar eget ansvar samtidigt som du gillar att ha många kontakter och samarbeta med andra. Vi värdesätter också din pedagogiska förmåga.

ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bo Bergsten, enhetschef Resursenheten
046-35 53 43
Nås via kommunens växel
046-35 50 00
Helena Aghed, HR-utvecklingschef
046-35 53 08
Vinko Mikulic, HR-strateg
046-35 54 43
Jusek: Susanna Hansson
046-35 57 48
Vision: Cecilia Åkesson
046-35 70 39
SSR: Willy Karlsson
046-35 69 49
Christian Nyhlén, Mercuri Urval
040-669 75 76
Helen Ohlsson, förhandlings- och lönechef
046-35 53 50
Maria Olderius, bitr. lönechef
046-35 53 55

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lunds kommun, HR-avdelningen, Kommunkontoret Lund
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. 100 procent Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast, enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 15 april 2016

Besöksadress

22222 Lund
None

Postadress

Box 41
Lund, 22222

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024