OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!
Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.
Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.
HR Avdelningen driver och samordnar kommunens arbetsgivarfrågor. Vi är 13 medarbetare varav 6 personer arbetar med löneadministration. Vi arbetar med service, stöd och styrning, samt för långsiktiga, strategiska vägval och kvalitetssäkring utifrån vår expertis.
Vår målsättning är att vara ett värdeskapande professionellt verksamhetsstöd i arbetsgivarfrågor. Syftet är att skapa hållbara arbetssituationer för medarbetare så att kommunens verksamhet dels kan bedrivas hållbart med nöjda kunder/medborgare, dels att kommunen som arbetsgivare kan attrahera, utveckla och behålla engagerade medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Inom lönefunktionen pågår en förändring både vad gäller organisation och arbetssätt. Vi kommer under 2016 upphandla ett personalsystem.
Du som löneadministratör arbetar brett med lönehantering, support, utbildning och information i vårt personalsystem HR-plus.
Vi tolkar arbetsrättsliga avtal, ger service och är en resurs för våra medarbetare.
Tjänsten kommer även till viss del innefatta arbete med pensionsadministration och personalnyckeltal.
Du kommer att vara en viktig länk till myndighetskontakter och i stödet till chefer och medarbetare.
KVALIFIKATIONER
Du har en eftergymnasial utbildning inom löneadministration eller erfarenhet som kan bedömas likvärdig.
Du har flerårig vana av löneadministration.
Det är meriterande om du har erfarenhet av pensionsadministration, personalsystemet HR-plus, personalnyckeltal, arbetstidssystemet Medvind och arbete i offentlig sektor.
Som person har du lätt för att samarbeta, är strukturerad och kan arbeta självständigt, ibland under perioder av arbetstoppar.
Stor vikt kommer att läggas vid personligt lämplighet.
Urvalsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.
ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf. personalchef Lars Nykvist
0152 29261
Lönesamordnare Stina Wiktorsson
0152 291 70
HR-chef Lena Thelin
0152 29165