OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.
Löneservice är en enhet inom Konsult och uppdrag som ansvarar för all lönehantering i Eskilstuna kommun. Löneservice svarar även för administration av personalsystemet Personec P, schemaläggningssystemet Time Care samt PS Självservice, pensionsadministration och LAS-hantering. Totalt är vi cirka 25 personer på enheten. Löneservice viktigaste uppgift är att alla medarbetare får rätt lön i rätt tid. Våra lokaler är centralt belägna i Eskilstuna, med cirka fem minuter promenad till tågstationen
ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör kommer du främst att ansvara för den dagliga löpande lönehanteringen och ge stöd och service till ett antal chefsområden vilket bland annat innebär registrering av löneunderlag, göra kontroller och bevakningar samt arbeta med kvalitetssäkring. Arbetet är självständigt men vissa arbetsuppgifter utförs i grupp.
Du kommer också, tillsammans med övriga löneadministratörer, ansvara för enhetens supporttelefon som vänder sig till chefer och medarbetare. I arbetet ingår också utbildning av chefer och medarbetare inom kompetensområdet.
Du kommer i rollen att få möjlighet att påverka innehållet i din arbetsdag och att bidra till utveckling av verksamheten och det praktiska arbetet i våra löneprocesser.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och gärna eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön. Det är även önskvärt att du har minst ett års erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration och att arbeta i lönesystem. Även tidigare erfarenhet av kundkontakt och goda kunskaper i Officepaketet ser vi som önskvärt.
Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor, framförallt inom skolan, avtalskunskaper i Allmänna bestämmelser eller kunskaper i lönesystemet Personec P är meriterande.
För att du ska trivas hos oss behöver du vara en systematisk, noggrann och välorganiserad person med förmågan att periodvis hålla ett högt tempo med flera saker i gång samtidigt. Vi tror att du är utåtriktad och har en fallenhet för att skapa goda relationer, då enheten har fokus på både ökad kundnöjdhet och gott internt arbetsklimat.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johanna Gustafsson (jag är på semester v. 28-29.
016-710 25 08
Saco
016-710 10 00
Vision
016-710 23 23
Therese Laidna
016-710 25 09
Jörgen Axelsson
016- 710 21 32
Enhetschef Jörgen Axelsson
070-089 36 51
Rekryteringskonsult Therese Laidna
016-710 25 09
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Helena Swärd
016-710 25 73
SSR Maria Hedvall
016-710 54 09