Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

För kunds räkning söker vi en erfaren löneadministratör som har erfarnhet och intresse av systemsupport.

Som löneadministratör hos vår kund arbetar du främst med:

- Kontroll och granskning av tidrapportering samt kontakt med arbetsledare.
- Lönekörning i Kontek, både för kollektivanställda och tjänstemän.
- Avstämning och återrapportering av tidssaldon, sjukfrånvaro etc.
- Bokföring av löner och avstämning av upplupna löner.
- Registervård i programmen för tidrapportering och löneberäkning.
- Kontakter med Försäkringskassan, Skatteverket, AFA och andra externa instanser.
- Övriga administrativa uppgifter inom lön och HR samt backup på vissa uppgifter inom ekonomi.
- systemsupport mot lön med företagskunder, second line support

Din profil

Vi söker dig som har någon form av utbildning inom löneadministration, alternativt motsvarande praktisk erfarenhet inom området. Du har mycket goda kunskaper i hela löneprocessen. Du har förslagsvis arbetat med att köra löner och har bra kunskaper i de olika momenten under en löneperiod. Vi tror vidare att du tidigare har arbetat som exempelvis lönekonsult, löneadministratör, inom lönesupport eller systemförvaltning mot lön.
Du har mycket god känsla för service mot kund och vill vidareutvecklas. Som person är du noggrann, ödmjuk inför nya uppgifter och en stark problemlösare som alltid sätter kunden i fokus.
Du har en analytisk förmåga när så krävs och du är förtroendeingivande och trygg i din yrkesroll.

Sista ansökningsdag

2016-08-11

Om oss

Start: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dagtid, heltid.
Lön: Individuell lönesättning.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande i denna process så ansök gärna redan idag på www.maxkompetens.se!

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 21 juli 2016

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024