Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

SOLTAK AB
Kommunsamverkan för effektivare stödtjänster.

SOLTAK AB består av 7 ägarkommuner. Fyra av kommunerna har beslutat att lägga över ekonomisk administration, löneadministration samt IT-drift och -support till SOLTAK AB för att samordna och effektivisera produktionen av stödtjänster.

SOLTAK AB arbetar för att leverera professionella tjänster till sina kunder. Medlemskommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.

Grundläggande kärnvärden i bolaget är tillit och förtroende, engagemang och motivation samt gott kundbemötande.

SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.

Löneteamet består av ca 35 personer som ansvar för lönebearbetning för samtliga anställda i de fyra kommunerna.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som löneadministratör innebär administrering av löner, kontakt och stöd till medarbetare och chefer ute i kommunerna.

I arbetet som löneadministratör arbetar du självständigt – i ett team - med löner mot ett antal verksamheter.

Du tar hand om hela kedjan från anställning till utbetalning samt intyg av olika slag.

Från och med oktober använder vi HR-systemet Personec P för alla våra kundkommuner.

De flesta enheter gör sin inrapportering av lönepåverkande händelser i självservice.

I rollen som löneadministratör arbetar du mycket med bevakningar, kontroller och stöd till chefer.


KVALIFIKATIONER
Eftergymnasial utbildning med inriktning mot lönadministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Erfarenhet av praktisk löneadministration, gärna från det kommunala området.
- Du har god datorvana och intresse för att använda lönesystemet på ett optimalt sätt samt stödja självserviceanvändare.
- Som person arbetar du strukturerat genom att planera och prioritera på ett effektivt sätt.
- Du är noggrann, serviceinriktad och analytisk samt van att arbeta mot deadlines.
- Du har lätt för att bygga goda relationer och är tydlig i din kommunikation med anställda, chefer och andra myndigheter.
- Meriterande om du har erfarenhet av lönearbete i Personec P eller e-companion
Du bör helst ha erfarenhet av lönearbete från kommunal verksamhet eller annan större arbetsgivare.
För att trivas i vårt team ska du vara noggrann, service-och utvecklingsinriktad. Då vi arbetar i en stor och komplex organisation är det också viktigt att du har god samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Urval och tillsättning kan ske löpande så lägg in din ansökan redan idag!

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Martin Roos

TF Lönechef Emma Magnusson
010-3312801
Driftchef IT-teamet Johanna Settergren

VD Bengt Gustafsson

Teamchef för IT-teamet Johanna Settergren

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOLTAK AB Kungälv
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse., upphör: 2016-12-20 Allmän visstidsanställning med eventuell möjlighet till förlängning.
  • Publicerat: 2 augusti 2016

Besöksadress

Trollhättevägen 20 44234 Kungälv
None

Postadress

Trollhättevägen 20
Kungälv, 44234

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024