OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Industrisupport
Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor i Arvika, Karlstad, Örebro, Eskilstuna och Norrköping. Vi är verksamma inom Almega bemanningsföretagen där 15 olika LO förbund ingår vilket innebär att vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan. På så vis kan vi erbjuda både kunder och medarbetare mer kompletta lösningar och erbjudanden.
Genom vår värdegrund, affärsidé och vision skall vi vara en attraktiv arbetsgivare för duktiga medarbetare och därigenom vara kundernas förstaval när de väljer samarbetspartner i bemanningsfrågor.
Om kunden
Vi söker nu till vår egen verksamhet en löneadministratör med placering på kontoret i Arvika.
Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör kommer du arbeta med hela löneprocessen och med personaladministrativa arbetsuppgifter.
Våra medarbetare arbetar i olika branscher med flertalet olika kollektivavtal.
Förekommande arbetsuppgifter för tjänsten är bl. a:
• Lönebearbetning närvaro/frånvaro; lönekörning
• Semesterberäkningar/semesterlöneskuld
• Årsavslut
• Arbetsgivarintyg och andra intyg till myndigheter
• Avtalsskrivning
• I övrigt förekommande arbetsuppgifter inom området administration.
Din profil
Vi söker dig som tycker om att arbeta med siffror, har någon form av eftergymnasial utbildning inom området - inriktning mot ekonomi och administration och gärna med arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Datorvana (office paketet) är en förutsättning för att klara av arbetet. Du kommer att arbeta med affärssystemet Intelliplan och Hogia Lön.
Den viktigaste egenskapen är att du är ansvarstagande. Du ska vara kvalitetsmedveten, serviceinriktad och ha en stark vilja att alltid göra ditt bästa. Arbetet ställer krav på att du är noggrann, men samtidigt även effektiv. Du ska vara strukturerad samt bra på att prioritera. Du ska ha ett driv och gilla att arbete i ett högt tempo när det krävs. Du ska kunna ta för dig och hjälpa till där behov finns. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete med lönehantering. Erfarenhet av Hogia Lön är meriterande.
Urval sker fortlöpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan till oss.