OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du serviceinriktad, strukturerad och känner ett stort engagemang för lönefrågor? Nu söker vi fyra löneadministratörer till löneenheten!
Om tjänsten
Du kommer tillsammans med övriga löneadministratörer sköta det operativa lönearbetet för samtliga förvaltningar och enheter inom kommunen. Du har ansvar för att information behandlas enligt regler och rutiner och att rätt lön utgår till rätt person vid rätt tidpunkt. Du kommer även ges möjlighet att tillsammans med kollegorna vara delaktig i utvecklingsarbete kring kvalitet, säkerhet och effektivitet i löneprocessen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Löneadministration
- Registrering i lönesystem
- Vara ett stöd till medarbetare och chefer i lönerelaterade frågor
- Arkivering och sortering
Kompetenskrav
- Adekvat gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller administration och/eller Yrkesutbildning inom Lön/ ekonomi/ PA eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Aktuell erfarenhet av löneadministrativt arbete
Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och noggrann. Du trivs med administrativa uppgifter och har ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
- Erfarenhet av att arbeta med löner i Personec.
- Erfarenhet av Medvind resurshanteringssystem.
Omfattning och tillträde
2 Tillsvidareanställningar, 100%
2 Visstidsanställningar, 100%
Om arbetsplatsen
Löneenheten är en del av kommunledningens förvaltningsorganisation. Vi finns inom avdelningen HR och ekonomi. Löneenheten är en av de största enheterna med 33 medarbetare. Vi arbetar med att utbilda medarbetare och chefer, hantera pensioner, lönekamerala sysslor, uppföljning samt den månatliga löneprocessen. Varje månad hanterar vi ca 16 500 löner och ersättningar för anställda och förtroendevalda inom Örebro kommun.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på http://www.orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2016-10-26.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67