Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar drygt 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 117 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.

På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar ca 200 medarbetare med att stödja politiska nämnder och andra förvaltningar/nämnder i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.






ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en efterträdare till en av våra medarbetare som har för avsikt att gå i pension under februari månad 2017. Vi kommer även att behöva bemanna upp löneenheten med ytterligare en resurs under begränsad tid på grund av hög belastning.
Som löneadministratör arbetar du huvudsakligen med lönebearbetning och utbetalning av lön, avtalstolkning och tillhörande administrativa arbetsuppgifter. I din roll ingår att ge stöd till chefer och genomföra utbildningsinsatser i samband med införande av självservice eller liknande.

Enheten hanterar ca 11 500 löner/månad liksom lönerelaterat stöd och pensionsadministration för Lunds kommun. Vi använder idag lönesystemet eCompanion (Evry HR).


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning på lägst gymnasienivå med ekonomisk eller administrativ inriktning. Det är meriterande om du har relevant eftergymnasial utbildning inom området lön.

Vi vill att du har några års erfarenhet av arbete i löne- och HR-system, företrädesvis inom offentlig sektor. Kunskap om vårt kollektivavtal allmänna bestämmelser (AB) är meriterande. Du har mycket goda datorkunskaper och tar dig lätt an nya system.
Inom löneenheten pågår ett utvecklingsarbete. Vi förutsätter därför att du är utvecklingsorienterad och medskapande samtidigt som du är medveten om vikten av gott bemötande och ett kundfokuserat förhållningssätt. Du är noggrann, flexibel och tar eget ansvar samtidigt som du gillar att ha många kontakter och samarbeta med andra. Vi värdesätter också din kommunikativa förmåga.


ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Henriksson, kommundirektör
046-35 59 20
Nås via kommunens växel
046-35 50 00
Louise Giljam, Transearch
0723-242326
HR-direktör Karin Odhnoff
046-35 53 25
Helena Aghed, HR-utvecklingschef
046-35 53 08
Rekryteringskonsult SJR in Scandinavia Magnus Mellborg
040-66 55 100
Lönechef Maria Olderius
046-359 53 55
Enhetschef Jesper Svensson
046-359 4737
Arkivarie Matthias Lindgren
046-35 59 46
Biträdande kommundirektör Carin Hillåker
046-359 50 12

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lunds kommun, Kommunkontoret Lund
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller genom överenskommelse, gäller både tillsvidare- och visstidsanställningen, upphör: 2017-12-31 .
  • Publicerat: 5 december 2016

Besöksadress

22100 Lund
None

Postadress

Box 41
Lund, 22100

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024