OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.
Hallstahammars kommuns HR- och löneenhet är organisatoriskt placerad under kommunstyrelseförvaltningen. Löneenheten hanterar och bearbetar kommunens löner och löneutbetalningar (totalt c:a 2000 löner) varje månad.
ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör arbetar du med hela löneprocessen. Anställnings- och lönerapportering i Personec P utgör en stor del av uppdraget. Du ansvarar för att genomföra löneberäkningar och stämmer av att inkomna uppgifter är korrekta. Vidare registrerar du nyanställd personal, administrerar frånvaro och tillägg samt rapporter. Du ansvarar också för att arbetsgivarintyg och andra intyg upprättas. En viktig förutsättning för uppdraget är att du kan läsa och förstå gällande avtal.
Du har mycket kontakt med chefer och medarbetare i kommunen mot vilka du har en stödjande och rådgivande roll och du håller i internutbildningar. Även externa kontakter med bl a försäkringskassan och kronofogdemyndigheten ingår. Du kommer också att arbeta med vidareutveckling av rutiner och arbetssätt tillsammans med övriga medarbetare på löneenheten samt delta i avdelningens gemensamma uppföljnings-, planerings- och utvecklingsarbete.
KVALIFIKATIONER
Gymnasieutbildning och pågående eller avslutad vidareutbildning som lönespecialist eller motsvarande, alternativt flerårig erfarenhet av kvalificerat löneadministrativt arbete. Din datorvana är god, du kan hantera Officepaketet och IT-verktyg och du har intresse och förståelse för lönesystemets uppbyggnad. Erfarenhet av kundrelaterat arbete ses som meriterande och vi ser gärna att du har kunskap om arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal.
Vi söker dig som brinner för service och i din yrkesroll anstränger du dig för att leverera lösningar. Din samarbetsförmåga är god och du kommunicerar med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Som person är du strukturerad och du tar ansvar för din uppgift samt handlar i enighet med fattade beslut, mål, policyer och riktlinjer. I stressade situationer behåller du ditt lugn och fokuserar på rätt saker. Vi ser också att du som söker är noggrann och du strävar alltid efter att hålla hög kvalitet på ditt arbete.
ÖVRIGT
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunsekreterare Carina Iwemyr
0220-240 03
Lönechef Mari Högberg
0220-241 88
HR - chef Helene Mårtén
0220-24088