OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Liv, lust och läge blir livskvalitet i Hjärtat av Bohuslän! Allt fler upptäcker Uddevalla som en attraktiv plats att bo och leva i. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 54 000 invånare. Uddevalla har med sin placering vid hav, skog och fjäll en omväxlande och vacker natur. Handeln är stark och kommunen har ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och samverkan.
Ditt uppdrag
Du kommer ingå i en grupp om 9 löneadministratörer samt 3 systemförvaltare där du kommer ansvara för flera verksamheters hela löneprocess.
Vi är just nu uppe i en process där vi i allt högre omfattning sköter lönearbetet genom självservice via våra system från Bluegarden samt Medvind. Vårt mål är att på ett effektivt sätt ge verksamheterna i kommunen bästa tänkbara stöd och service inom löneområdet.
Du kommer arbeta i en trivsam och prestigelös organisation där eget ansvar och flexibilitet är en förutsättning.
Din bakgrund
Du har en relevant eftergymnasial utbildning samt några års arbetslivserfarenhet. Lönekonsultutbildning eller motsvarande är önskvärt. Kunskaper i de system som vi jobbar med är positivt. Ekonomikunskaper samt erfarenheter från det arbetsrättsliga området är ett stort plus. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper inom IT.
Som person är du noggrann, självgående och van att ta egna initiativ. Du trivs att arbeta i ett högt tempo och har lätt att samarbeta med andra. Du arbetar kvalitetsmedvetet är serviceinriktad och kommunicerar obehindrat i såväl enskilda möten som i större grupper.
Du är positiv, plikttrogen och lojal till din läggning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Villkor
Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat under ett minst ett års tid.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Vår värdegrund är Öppenhet, Respekt och Professionalitet och beskriver vårt förhållningssätt i mötet med våra kunder, kommuninvånare och brukare.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078