OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling.
FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadotte, FN:s första medlare.
Tycker du om att arbeta med administration och har ett intresse för utveckling av arbetsrutiner? Vi söker en löneadministratör till FBA:s HR-funktion som i dagsläget består av en löneadministratör, fyra handläggare och en funktionschef. I rollen som löneadministratör kommer du att vara huvudansvarig för FBA:s lönehantering och utbetalningar. Du ansvarar för att FBA:s medarbetare får rätt lön i rätt tid och att HR-funktionen uppfyller gällande kvalitetskrav. Det innebär att du hanterar lönematerial, reseräkningar, nationella och internationella utbetalningar. Du följer även upp och stämmer av lönematerial samt stöttar medarbetare och chefer i egenrapportering.
Vidare ingår att tolka gällande lagar, avtal och regler inom området och att svara på medarbetares frågor om löne- och avtalsfrågor. I tjänsten ingår även att framställa och sammanställa listor såsom månatlig flextids- och semesteravstämning, månatlig uppdatering av personalläget, uppföljning av tidrapportering, sjukfrånvaro och föräldraledighet. Goda möjligheter finns att vara med och utveckla rutiner och arbetssätt. Övrig administration kan tillkomma.
Kvalifikationer
• En för tjänsten relevant utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Erfarenhet av administrativa uppgifter
• Mycket god administrativ/organisatorisk förmåga
• God förmåga att arbeta med för myndigheten relevanta IT-system och –program (såsom lönesystem, ordbehandlings- och kalkylprogram)
• God förmåga att uttrycka dig i svenska och grundläggande förmåga att uttrycka dig i engelska i såväl tal som skrift
Meriterande
• Goda kunskaper i Microsoft Officeprogrammen Word och Excel
• Erfarenhet från arbete inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av lönesystem
• Arbetslivserfarenhet av löneadministration (exempelvis hantering av lönematerial, inrikes- och utrikesutbetalningar och reseräkningar)
• Erfarenhet av att tolka och ge råd utifrån kollektivavtal
För att lyckas i rollen trivs du med att arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsområden. Vidare har du god förmåga att hålla deadlines och god känsla för service. Då FBA arbetar i en ständigt föränderlig miljö ställer tjänsten stora krav på ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt gentemot kollegor, chefer och arbetsuppgifter. Ett professionellt förhållningssätt till att arbeta med känsliga personuppgifter ser vi som en självklarhet. Vi värdesätter att du är noggrann och strukturerad i ditt sätt att arbeta, och på ett konstruktivt sätt kan effektivisera och utveckla det administrativa arbetet. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med dina yrkeserfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning.
FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och kunniga kollegor. Givetvis delar du vår värdegrund som bygger på engagemang, kompetens, samverkan och respekt.
Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning och placeringsort är Sandö. I tjänsten ingår ibland resor till FBA:s kontor i Stockholm. Tillträde snarast.
Ansök senast 2017-03-28
Urval sker löpande och vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.
Ytterligare information om tjänsten lämnas av:
Tjänstens innehåll: Anna Norberg 072-511 97 50
Allmänna och praktiska frågor: Karolin Lindberg 070 574 60 16
Facklig representant: Lisa Bujisse 010 456 23 91
Kontaktpersoner på detta företaget
Tjänstens innehåll - Gabriela Elroy, Bitr. utbildningschef
+46 612 823 04
Praktiska frågor - Siri Lundberg, Personalhandläggare
+46(0)705751645
Representant SACO-S Adam Olsson,
+46 70 558 39 96
Praktiska frågor - Karolin Lindberg, Personalhandläggare
+46 70 574 60 16
Tjänstens innehåll - Anna Norberg, Tf. Personalchef
+46 72 511 97 50
Fackliga frågor - Adam Olsson, Representant lokala SACO-S
+46 70 558 39 96
Praktiska frågor - Karin Arnlund, Personalhandläggare
+46 72 241 85 04
Tjänstens innehåll - Richard Zajac-Sannerholm, Programansvarig
+46 70 286 14 66
Fackliga frågor - Adam Olsson, Representant lokala SACO-S
+46 70 558 39 96
Tjänstens innehåll - Marianne Kihlberg, Kommunikationschef
+46 70 618 23 01