OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Löneadministrationen ligger i ett Shared Servicecenter för Jula koncernens samtliga Sverigebolag och administrerar cirka 2500 löner/månad. Det gör vi inom följande verksamheter: Retail, Hotell och restaurang, Finans och Fastighet. Vill du arbeta inom Jula koncernen och trivs i en miljö där förändring och utveckling är det enda som är konstant? Då har vi jobbet för dig!
Det här gör man som löneadministratör
Arbetet innebär mycket sociala kontakter och samarbete med kollegor och övriga medarbetare i organisationen. Du kontrollerar att den löpande löneadministrationen fungerar i systemen, och utvecklar när systemen inte stödjer processen. Visst arbetar vi även med manuell löneadministration men helst inte och här blir du en viktig del i vår digitala utvecklingsresa som vi är i början på. Du arbetar även med intern service och information till chefer och anställda inom Jula, kontakt med myndigheter, uppföljning mm.
Vi arbetar i Aditro´s system för Lön, HR, resa och tid. Det är meriterande om du arbetat i Aditros produkter, främst Aditro Lön.
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
- Erfarenhet av löneadministration
- Jobbat med systemutveckling för löneprocesser
- Trivs med högt tempo och är van att arbeta med deadlines
- Erfarenhet av att förstå och tolka regelverk, lagar och avtal, framför allt kollektivavtal;
Idag har vi följande avtal: DT avtalet för tjänstemän, Detaljhandelsavtalet, Lager- och E-handelsavtalet samt Hotell- och Restaurangavtalet.
Det här är du som person
För att passa bäst in i denna roll drivs du av systemutveckling för lön som underlättar vardagen för chefer och medarbetare. Som person är du serviceinriktad och har en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du har en drivkraft att utföra dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och effektivt sätt. Som medarbetare på Jula har du möjligheter att påverka till exempel de administrativa processerna inom bolaget och därför tror vi att du har nytta av att vara nyfiken och tycka om förändringar.
Bra att veta
Tjänsten är ett vikariat till och med 30 september 2021 i första hand med placering på Julas huvudkontor i Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.
Så här söker du
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka! Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Pia Hermansson, Manager Shared Service Center HR-admin/Payroll. Sista ansökningsdag för tjänsten är 21 februari.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stina Kihlén
Kristina Jernhem
Pia Hermansson
Lisa Hektor
Linda Ljungmark
HR-avdelningen
0511-246 00
Annamaria Kaminsky
0511-246 00
Olle Mikkelsen
0703-37 44 05
Johan Carlberg
0702-960480
Niclas Ottosson
0511-24600