Löneadministratör, 50-100 % tjänst i 18 månader

Arbetsbeskrivning

Academic Work är Nordens största bemannings- & rekryteringsföretag för studenter och unga akademiker. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Vi är 200 personer som jobbar internt på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Örebro, Jönköping och Oslo. 2006 omsatte Academic Work 560 miljoner kronor. Academic Work är ett ungt företag med kraftig tillväxt och sikte på internationell expansion. Vi som jobbar på Academic Work är snabbare, smartare och hungrigare. Vi vill alltid vara bättre imorgon än vi var igår. Med rätt inställning löser vi problem, driver organisationen framåt och når våra mål. Energinivån är hög på Academic Work och vi hugger alltid i där det behövs. För oss är våra kunder vår passion och vi strävar alltid efter att ha de nöjdaste kunderna i branschen. Dessutom har vi riktigt kul tillsammans! Academic Work söker för kunds räkning en löneadministratör. Företaget, som finns beläget i Trelleborg, är ett stort och välkänt företag inom industriverksamheten i södra Sverige. I din arbetsgrupp finns två medarbetare med god erfarenhet av tjänsten. Arbetstiderna för en 100% tjänst är 08:00 - 16:30 vilket innebär att, om du jobbar 50 %, så kan du själv kan välja när på dagen du vill förlägga din arbetstid. Arbetsuppgifter innebär bland annat: Underhåll av företags & styrtabeller. Inläsning av attesterade tider från AGDA. Inläsning av attesterade & färdigregistrerade reseräkningar från AGDA resor. Registrering av ändringar i personregister som ej kan administreras ute Registrering av löneförmåner, ersättningar, avdrag typ förmånsvärden (bilar), hem-PC avdrag, gruppförsäkringspremier, fackföreningsavgifter, löneförskott, matkuponger, personalköp etc. Registrering av bonuslöner enligt godkänt underlag. Publicering av lönespecifikation, via posten/E-post. Handleda anställda vid frågor kring lönespecifikation. Rådgivning & kontinuerligt förbättringsarbete kring rutiner/processer berörande tid, lön & resor. Utskrift av arbetsgivarintyg Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder. Krav på person Vi söker dig med erfarenhet av liknade tjänster där du jobbat med lönesystem och utbetalningar i flera år. Det är meriterande om du är erfarenhet från AGDA (PS) eller AGDA Classic. Vidare är du ödmjuk, inte rädd för att fråga vilket kommer från att du har "skinn på näsan" samt är en social person som agerar representativt och trevligt. Som konsult på Academic Work är du snabbare, smartare och hungrigare och eftersom vi tillsätter löpande vill vi tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan! Referens: AL 18278

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Frank
040-607 74 80 0701617376
Rekryteringskonsult Louise Olsson

Konsultchefsassistent Chloé Ekeram

Daniel Tängemyr

Konsultchef Fay Godderidge
040-254420
Konsultchef Kerstin Åkesson

Konsultchef Julia Frank

Sammanfattning

Besöksadress

Gustav Adolfs torg 8B 3.e vån
Malmö

Postadress

Gustav Adolfs torg 8B 3.e vån
Malmö, 21139

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024