OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gruppen Lön inom Personalavdelningen ansvarar för att ge hjälp och support i lönefrågor till chefer och medarbetare samt att upprätta, hantera och utveckla system och rutiner inom löneområdet.Under våren 2006 inför vi ett nytt lönesystem, HR-plus från Bluegarden PA-konsult AB.I samband med detta utvidgas gruppens arbetsuppgifter, bland annat med egen systemförvaltning.Vi behöver därför förstärkning med ytterligare en löneadministratör.
OM TJÄNSTEN Tjänsten innebär löneadministrativt arbete såsom avstämning av inlämnade tidsuppgifter, utbetalning och justering av ersättningar och avdrag, lag- och avtalstolkning samt administration av löne- och tjänstgöringsförändringar.Arbetet innebär även support till chefer och medarbetare i organisationen samt redovisning och information till myndigheter och övriga externa intressenter.
DIN BAKGRUND Vi söker dig som har utbildning med ekonomisk och/eller administrativ inriktning samt dokumenterad erfarenhet från löneadministrativt arbete i större organisationer.Rätt person är noggrann, har intresse och fallenhet för arbete med datorbaserade system samt har en utpräglad servicekänsla.Då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, förutsätter vi att du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
ANSÖKAN Ansökningshandlingar märks med 81-10818 Löneadministratör och ska vara oss tillhanda senast den 27 januari.