OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eskilstuna växer och utvecklas snabbt i framtidsregionen Stockholm-Mälardalen. Vi är stolta över att vi 2012 utsågs till Sveriges miljöbästa kommun och Årets studentstad.
Vi är 8 500 medarbetare som trivs bättre än de flesta på jobbet. Vårt arbete genomsyras av helhetssyn, professionalism, tydlighet, respekt samt invånar-, kund- och brukarfokus.
Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns nya serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.
Löneservice är en enhet inom Konsult och uppdrag som ansvarar för all lönehantering i Eskilstuna kommun. Löneservice svarar även för administration av personalsystemet Personec P, schemaläggningssystemet Time Care samt PS Självservice, pensionshandläggning och LAS-hantering. Totalt är vi 26 personer på enheten. Löneservice viktigaste uppgift är att alla medarbetare får rätt lön i rätt tid.
ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör kommer du främst att ansvara för den dagliga löpande lönehanteringen och ge service och stöd till ett antal chefsområden vilket bla innebär registrering av löneunderlag, göra kontroller och bevakningar samt arbeta med kvalitetssäkring. Arbetet är självständigt men vissa arbetsuppgifter utförs i grupp.
Du kommer också tillsammans med övriga löneadministratörer ansvara för enhetens supporttelefon som vänder sig till chefer och medarbetare. I arbetet ingår också utbildning av chefer och medarbetare inom kompetensområdet samt att bidra till utveckling av verksamheten och det praktiska arbetet i våra löneprocesser.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens, gärna eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön. Har du även studerat arbetsrätt ser vi det som meriterande. Tjänsten kräver att du har minst ett års erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration. Du bör även tidigare ha erfarenhet av kundkontakt, goda kunskaper i Officepaketet och att arbeta i lönesystem. Har du dessutom erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor, avtalskunskaper AB-grund eller kunskaper i lönesystemet Personec P är också det meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utbilda andra och arbete kring schemaläggning.
För att du ska trivas hos oss behöver du vara en systematisk, noggrann och välorganiserad person med förmågan att hålla högt tempo med flera saker i gång samtidigt. Vi tror att du är anpassningsbar, utåtriktad och har en fallenhet för att skapa goda relationer. Vi ser gärna att du är lugn och behärskad, även i stressade situationer, eftersom det i perioder kan vara hög arbetsbelastning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Susanne Nickel
Therese Kristiansson
016-710 51 38
Namn på facklig företrädare lämnas vid förfrågan
Robert Isaksson
016-710 12 37
Sofia Kroné Karlsson (semester v.28-31, vid fråg
Ing-Britt Hagström
016-710 12 07
Fredrik Wetterling
016-710 26 42
Frågor gällande tjänsterna; kontaktpersoner är a
Jörgen Axelsson
016- 710 21 32