OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största HR-partner inom rekrytering, konsulting och bemanning.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. För kunds räkning söker vi en löneadministratör med arbetsuppgifter som sträcker sig över hela löneprocessen med allt ifrån hantering av löpande lönearbete till inmatning av tidrapporter och reseräkningar.Vidare förekommer viss rapportering och kontakt med myndigheter och med medarbetare inom företaget för att svara på diverse frågor via mail eller telefon.Vem är Du?Vi söker dig med några års erfarenhet av löneadministration.Lönesystemet som används är HR+ varför kunskaper inom detta är meriterande.Meriterande, dock inget krav, är det även med erfarenhet av arbetsrättsliga kunskaper inom bland annat kollektivavtal, pensionshantering samt försäkringar.God datavana är ett krav.Som person är Du självständig och initiativtagande samtidigt som Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.Eventuellt kan en deltidsanställning diskuteras.Låter detta som en intressant tjänst för dig?