OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tysk-Svenska Handelskammaren (www.handelskammer.se) verkar i ett unikt serviceorienterat nätverk av tyska handelskamrar - det största handelskammarnätverket i världen.Vi främjar handel och investeringar, erbjuder juridisk rådgivning samt en omfattande redovisningsservice.För närvarande är vi 18 medarbetare i avdelningen skatt & redovisning.Till vår expanderade avdelning skatt & redovisning söker vi en löneadministratör som klienthandläggare Åt våra tyska klienter med verksamhet i Sverige tar vi hand om löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, löneadministration, bokslutsarbete och skattedeklarationer.Vi arbetar i en internationell och omväxlande miljö.För rätt person erbjuder vi goda utvecklingsmöjligheter och en bra arbetsmiljö.Arbetsuppgifter: I arbetsuppgifterna ingår ett helhetsansvar för kundernas löneadministration och i arbetet ingår bl.a. löne- och ledighetsadministration, handläggning av reseräkningar och traktamenten, förmånsberäkningar, skattedeklarationer samt myndighetskontakter.Vi använder lönesystemet HogiaLön och ser helst att du har erfarenhet av det.Kvalifikationer: Vi tror att du har en utbildning och några års erfarenhet som löneadministratör.Du är noggrann, självgående, serviceinriktad, stresstålig och har sinne för siffror.Vi värdesätter om du har en positiv utstrålning.Erfarenhet av skattedeklarationer är meriterande.Goda språkkunskaper i tyska och svenska krävs, gärna erfarenheter av det tyska språket i yrkeslivet. Välkommen med din ansökan senast 2007-01-22 till Ulla Neunzert, Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB, Valhallavägen 185, Box 27104, 102 52 Stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ninna Suhr Poulsen
+45 33 41 10 45
vice vd Karl-Heinz Gössling
08-6651821
avdelningschef Norman Karsch
040-304941
070-6215670