OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svensk Försäkring Administration tillhandahåller gemensamma tjänster inom områdena ekonomi, HR, IT, kontors- och konferensservice och lokaler åt de organisationer som ingår i Svensk Försäkring i samverkan, SFIS (Sveriges Försäkringsförbund, Försäkringsbranschens Arbetsgivareorganisation och Trafikförsäkringsföreningen med nämnder och dotterbolag).Vi söker dig som vill arbeta som Lön- och ekonomiadministratör.Tillsammans med en kollega kommer du att administrera löner, reseräkningar och övriga ersättningar för några organisationer inom Svensk Försäkring i samverkan.Även löneberedning för livräntetagare och arvodister är en del i tjänsten.I rollen ingår även förvaltning av ett system för beräkning av livräntor samt att vara ekonomifunktionen behjälplig med bland annat leverantörsfakturor.Vi söker dig som har ca 4- 5 års erfarenhet av löne- och ekonomiadministration samt även intresse för systemförvaltning.Du har gymnasieutbildning, kunskap om arbetsrättsliga frågor och förmåga att tolka och ge information om kollektivavtal.Det är önskvärt att du har arbetat i löneprogrammet Hogia Lön. Vi ser gärna att du tar egna initiativ och är med och utvecklar befintliga rutiner.Som person har du en positiv inställning och ett konsultativt förhållningssätt.Du är dessutom noggrann, strukturerad och prestigelös i ditt arbete. Tjänstens omfattning är 75% med tillträde enligt överenskommelse.I denna rekrytering samarbetar Svensk Försäkring Administration AB med Prodiem.Urval kommer att ske löpande varför vi ser fram emot att ta emot din ansökan snarast på www.prodiem.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134