OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 160 butiker runt om i Sverige.
Vår löneavdelning på huvudkontoret i Solna expanderar och vi söker vi nu ytterligare en löneadministratör. På avdelningen arbetar idag sex personer och vi hanterar totalt närmare 3000 löner.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som löneadministratör hos oss på Lidl arbetar du med hela löneprocessen. Det är ditt ansvar att på ett kvalitativt sätt hantera löpande personal- och löneadministrativa uppgifter som t ex registrering av anställningskontrakt och reseräkningar. Du är också ansiktet utåt gentemot myndigheter, försäkringsbolag och fackliga organisationer samt givetvis gentemot vår viktigaste resurs - våra medarbetare, vars frågor du besvarar på ett kompetent och professionellt sätt.
Vilka erfarenheter söker vi?
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av löneadministration för minst 500 medarbetare, både kollektivanställda och tjänstemän. Har du denna erfarenhet från detaljhandeln ser vi det som mycket meriterande.
Som person är du lösningsorienterad , noggrann och har en god initiativ- och beslutsförmåga. Du har en hög ambitionsnivå, lätt för arbeta såväl självständigt som i team och du trivs som bäst när du får ge service. För oss är det även mycket positivt om du har kunskaper inom SAP lön samt i tyska.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av förtroende, engagemang, glädje och kommunikation. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Tjänsten är en heltidstjänst, med tillträde så snart som möjligt. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten via länken Söka jobb online som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Där fyller du i formuläret och bifogar cv samt personligt brev. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Sista ansökningsdag är 19 februari. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.
Välkommen med din ansökan!