Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker en löneadministratör till en heltidstjänst på lönekontoret. Du kommer att ha huvudansvar för lönerna inom skola och barnomsorg. Dessutom kommer du att få fördjupa dig inom pensions- och försäkringsområdet. Lönerna körs i lönesystemet Personec. Systemleverantören svarar för drift och uppdateringar. Inom ditt område kommer du att arbeta självständigt med inrapportering av anställningsuppgifter, tidrapporter och annat löneunderlag. Du kommer att få ge information om tillämpning av lagar och avtal och göra olika typer av redovisningsrapporter. Du kommer att ha dagliga kontakter med såväl arbetsledare som personal. Du arbetar i nära kontakt med lönekontorets övriga tre medarbetare. Du skall ha erfarenhet av administrativt arbete och ha god datorvana. Du bör dessutom ha arbetat med löneadministration. Det är en fördel om du är insatt i vårt lönesystem och kommunala avtal men vi är beredda att ge nödvändig utbildning och introduktion. Du måste vara siffervan och noggrann och kunna arbeta under tidspress. Vi vill ha din ansökan senast 31 januari. Märk ansökan med ref. nr 01/08KS.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Årjängs kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 15 januari 2008
  • Ansök senast: 31 januari 2008

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024