Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter Du skall ingå i det team på c:a 21 medarbetare, som svarar för löne- och pensionshantering av mer än 8600 löner/år till personalen i FAHNS-kommunerna samt våra samverkansorgan och bolag.Lönesektionen svarar även för pensions- försäkringsfrågor och systemförvaltning.Kvalifikationer Erfarenhet av IT-baserat administrativt arbete inom löne- och pensionsområdet.Du bör även ha arbetat med information och support till personal.Kunskap om lönesystemet Personec P och självservice är meriterande.Vi ser gärna även att du har god kommunal avtalskunskap samt behärskar officepaketet speciellt excel.Personliga egenskaper Du är stresstålig, noggrann och har siffersinne.Du kan arbeta självständigt och är ansvarstagande.Du har flexibilitet och samarbetsförmåga.Men framför allt är du serviceinriktad.Vi strävar efter att bland våra anställda uppnå jämnare fördelning av kvinnor och män på alla nivåer och inom alla yrkeskategorier och ser därför gärna även manliga sökanden till dessa befattningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norbergs Kommun
  • 2 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 11 juni 2008
  • Ansök senast: 24 juni 2008

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024