LÖNEADMINISTRATÖR

Arbetsbeskrivning

Kammarkollegiet är en statlig myndighet med juridiska, ekonomiska och administrativa uppgifter.Kammarkollegiets enhet för administrativ service hjälper andra statliga myndigheter med ekonomi- och löneadministration.Vi är 43 anställda av totalt 180 och arbetsplatsen är belägen på Riddarholmen i Stockholm.Arbetet utförs både vid den egna arbetsplatsen och ute hos kunder, d.v.s.andra myndigheter belägna främst i Stockholms innerstad.Dina kvalifikationer Du bör ha treårig ekonomisk gymnasieutbildning eller utbildning i löneadministration t.ex. genom Företagsekonomiska Institutet, KY-utbildning eller liknande.Vi vill att du har några års erfarenhet av löneadministration.Har du sådan erfarenhet från staten ser vi detta som meriterande.Meriterande är också erfarenhet av reseräkningsgranskning och erfarenhet av lönesystemet Palasso. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper såsom noggrannhet och siffersinne.Det är viktigt att du har lätt att samarbeta och är positiv och glad då arbetet innebär kundkontakter och arbete i grupp.Kammarkollegiet vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 30 oktober 2008
  • Ansök senast: 7 november 2008

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024